به گزارش خبرنگار ایرنا،مهدی حاجتی سه شنبه در نشست خبری افزود: شهرداری با روش های متنوع به دنبال کاهش توان نظارتی شورای شهر است.
وی گفت:وجود توامان سیاست،اقتصاد و عناصر پیچیده دیگر در شهرداری ها یکی از عوامل سختی کار این نهاد است و ارکان مدیریتی شهرداری نیز با اقداماتی که انجام می دهند این وضعیت را تشدید می کنند.
عضو شورای شهر شیراز گفت:فرار از اینکه شفافیت مالی و یا شفافیت در خصوص جایگاه شغلی در این نهاد وجود داشته باشد،نشانه آن است که میل به شیطنت بیش از میل به صداقت در مدیریت شهری وجود دارد.
این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: مساله بسیار نگران کننده این است که مقاومت در مسیر شفاف سازی صورت می گیرد و یا اینکه شورا را به این سمت هدایت می کنند.
وی ادامه داد: از همکارانم در شورای شهر شیراز تقاضا دارم پای مساله شفافیت و گسترش این امر در سیستم شهرداری ایستادگی کنند و از هیچ عرصه‌ای در خصوص شفافیت در شهرداری کوتاه نیایند.
رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز با اشاره به حذف دو بند از طرح سامانه شفافیت شهرداری شیراز با عنوان تعارض منافع که در ماه های گذشته به تصویب شورای شهر شیراز رسید،گفت: طرح تعارض منافع و سامانه شفافیت مربوط به جناح خاصی نیست.
طرح اعضای شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز بعد از گذشت هفت ماه از کش و قوس های فراوان، پنجم آذرماه 97 با حذف بندهایی مهم شامل شفافیت در خصوص استخدام ها، میزان حقوق و سفرهای خارجی مدیران شهرداری به تصویب رسید.
وی اضافه کرد: نیاز است روزی یک جریان شکل گیرد که نوع نگرش موجود در شهرداری‌ها را تغییر دهد و این تصورات موجود را برهم بریزد که یک نهاد عمومی متعلق به تمام شهروندان این شهر یک عرصه جغرافیایی نیست که قابل فتح شدن باشد که بعد از پیروزی به تقسیم غنائم آن بپردازند.
عضو شورای شهر شیراز اظهار داشت: این اختلاف نگاهی است که با شهرداری و شورای شهر سابق و همچنین با تعدادی از اعضای فعلی شورای شهر شیراز در خصوص طرح تعارض منافع و سامانه شفافیت شهرداری وجود دارد که اگر در مقابل این حوزه ها سرسختی ادامه پیدا کند هرکس راه خودش را خواهد رفت و من نیز مدل دیگری با مردم گفت و گو خواهم کرد.
وی ادامه داد: باید یکبار با همه اعضای شورای شهر شیراز به توافق برسیم که عملکرد ما شبیه به آنچه به مردم در زمان انتخابات گفتیم هست یا خیر، خطری که درشهرداری وجود دارد خطر فساد و تبعیض است.
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.