حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی روز پنجشنبه در یادواره سرداران و 212 شهید فرهنگی استان همدان با گرامیداشت روز معلم افزود: روحانیِ شهید «مصطفی قاسمی» که چند روز پیش در همدان شهید شد به نوعی معلم بودند و باید یاد آن را در روز معلم زنده نگه داشت.
وی با اشاره به اینکه امروز بقای اسلام مرهون خون هایی است که در راه خدا ریخته شده اظهار داشت: اگر کسی می خواهد از علم خود خیر ببیند و از آن بهره ببرد، باید به معلمش احترام بگذارد.
حجت الاسلام شعبانی موثقی با اشاره به اینکه معلمان در عرصه معیشت مظلوم هستند، عنوان کرد: حل مشکل معیشت فرهنگیان بسیار مهم است چرا که به دنبال ایجاد مشکل برای معلمان، تبعات آن بر جامعه تاثیر می گذارد.
وی وزارت آموزش و پرورش را مهمترین وزارتخانه دانست و اضافه کرد: آینده کشور به آموزش و پرورش بستگی دارد و این معلمان هستند که سرنوشت کشور را رقم می زنند و نباید آنها در موضوع معیشت مشکل داشته باشند.
امام جمعه همدان گفت: فرهنگ دست معلمان است و در فرهنگ اسلامی توجه به معلم بسیار تاکید شده است و در تمام دولت ها در سالیان گذشته در حق معلمان کم لطفی شده است.
حجت الاسلام شعبانی موثقی با اشاره به اینکه برخی نگران سند 2030 هستند، افزود: برخی از بندهای آن مخالف صریح آیه های قرآن است و بر اساس تفکرات لیبرالی تنظیم شده است.
وی اضافه کرد: همدان نخبگان بسیار زیادی دارد که باید با مدیریت وزارت آموزش و پرورش و هیات دولت آن ها را به کار گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه باید سطح مدیریت بسته، باز شود تا از ظرفیت نخبگان بیشتر استفاده شود تاکید کرد: ما تربیت شده معلمان هستیم و باید با احترام به آنها همیشه یادشان را زنده نگه داریم.
یادواره سرداران و 212 شهید فرهنگی استان همدان با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار همدان و جمعی از فرهنگیان این استان همزمان با 12 اردیبهشت روز معلم در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.