ایرج بیت اللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکهزار و 221 معلم مهارت قرآن خوانی را به دانش آموزان پایه سوم ابتدایی هرمزگان در 2 هزار و 40 مدرسه آموزش دادند.
وی بیان داشت: جشن شکرگزاری کسب مهارت خواندن قرآن ویژه دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی هرمزگان در طول مدت اردیبهشت به تدریج برگزار می شود
این مسوول یاد آور شد: کسب مهارت روخوانی قرآن برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی ضروری است.
وی گفت: طبق اسناد تحولی از جمله سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند برنامه درسی ملی و نیز اهداف آموزش عمومی قرآن. است.
بیت اللهی اضافه کرد: مهم‌ترین ماموریت و وظیفه وزارت آموزش و پرورش فراهم آوردن زمینه‌های لازم جهت « دستیابی همه دانش آموزان به مهارت صحیح خوانی قرآن » است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد: معلمان پایه سوم جهت ایجاد خاطره ای شیرین، انس و الفت دانش آموزان با کلام الهی و تاکید بر استمرار قرائت روزانه قرآن در تابستان برابر کتاب درسی، جشن پایانی را همزمان با سراسر کشور برگزار کنند.
بیت اللهی گفت: مدرسه های دولتی و غیر دولتی با ایجاد محیطی شاداب در برگزاری این جشن، به گونه ای برنامه ریزی کنند که محتوای برنامه ها متناسب با آموزه های قرآنی، به صورت کلاسی متمرکز و با دعوت از ائمه جمعه و مسوولان اجرایی باشد.
وی تاکید کرد: برگزاری جشن نباید برای خانواده ها هزینه اضافی در برداشته باشد و می طلبد که اولیای دانش آموزان نیز با شرکت در نشست های توجیهی و مطالعه مقدمه کتاب قران با معلمان همکاری کنند.
بیت اللهی مهم‌ترین کمک خانواده ها را فراهم آوردن موقعیت یادگیری و تمرین در منزل در طول تابستان و سپس تشویق کودک به انس روزانه با قرآن کریم عنوان کرد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.