به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان روز چهارشنبه در این آیین گفت: غروی دارنده مدال فلورانس نایتینگل در سال 2001 از طرف فدراسیون صلیب سرخ است و این مدال هر 2 سال یکبار اهدا می شود.
ابراهیم کارخانه ای اضافه کرد: «فلورانس نایتینگل» مشهور به بانوی چراغ به دست، بنیانگذار حرفه پرستاری مدرن است که با تحمل بی خوابی در تمام طول شب بر سر بیماران می گشت و علاوه بر درمان به آنها دلداری می داد.
وی با بیان اینکه این چهره موفق به کسب عنوان پرستار نمونه جهان در سال 2001 شده است، یادآوری کرد: دکتر غروی از 12 سالگی عضو جمعیت هلال احمر بوده و 57 سال به عنوان امدادگر و مربی کشوری امداد و نجات فعالیت داشته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان درباره چگونگی ارائه تندیس بشر دوستی توضیح داد: هلال احمر از چند سال پیش در کاری مبارک نسبت به شناسایی افرادی که فعالیت های بشر دوستانه کردند، اقدام کرد.
کارخانه ای اضافه کرد: این کار با هدف شناساندن این افراد به جامعه و ترویج فرهنگ بشر دوستی از سوی هلال احمر همدان صورت گرفت.
وی مثال زد: یک بانوی معلم نهاوندی برای نجات جان دانش آموزی وارد رودخانه پر از آب شده و وی را نجات داد بنابراین از وی به عنوان معلم بشر دوست تقدیر شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان افزود: همچنین متولی یک شهربازی در همدان خدمات این مجموعه را به طور رایگان در اختیار بیماران خاص و افراد بی بضاعت قرار داده است که به عنوان شهربازی بشر دوست معرفی شد.
کارخانه ای ادامه داد: متصدی یک نانوایی نیز نان را رایگان در اختیار شهروندان نیازمند قرار می دهد که بخشی از این هزینه توسط مردم تهیه می شود که به عنوان نانوایی بشر دوست تقدیر شد.
وی اظهار داشت: دانش آموزان یک مدرسه نیز پس از ابتلای معلم شان به سرطان و ریزش مو بخاطر همدردی با وی موهای خود را تراشیدند که این مدرسه به عنوان مدرسه بشر دوست معرفی شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان ادامه داد: پس از بروز زلزله در کرمانشاه و انتقال مصدومان به بیمارستان های همدان، مسئول یک هتل در همدان اقدام به اسکان همراهان آنها به صورت رایگان کرد که به عنوان هتل بشر دوست شناخته شد.
کارخانه ای گفت: دکتر غروی یک شخصیت جهانی است که به علت نپرداختن به این چهره بشر دوست وی گمنام مانده است.
وی افزود: این شخصیت بیش از 50 سال خدمات بشر دوستانه از جمله آموزش امداد و نجات انجام داده و در بیشتر بحران ها اقدام به امداد رسانی کرده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: همدان باید با سه ویژگی بشر دوستی، توجه به جوانان و نخبگان و استان گردشگری به جهان شناسانده شود.
کارخانه ای با تقدیر از اعضای کانون دانش آموزی آموزشگاه شاهد مهین حبیبی برای برگزاری این آیین گفت: برگزاری این قبیل برنامه ها زمینه ای برای گسترش بشردوستی در جامعه است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.