حبیب اله موسوی بهار روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: با وجود تلاش مسئولان این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان خارجی، آنچنان که پیش بینی شده بود موفق نبودیم.
وی اضافه کرد: در آخرین رایزنی های صورت گرفته زمینه پذیرش دانشجویان پاکستانی فراهم شد در حالیکه که دهه های گذشته پزشکان پاکستانی اقدام به ویزیت بیماران ایرانی می کردند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان از پذیرش دانشجویان اقلیم کردستان عراق در این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: پذیرش دانشجویان هندی نیز در صورت رسیدن به حد نصاب یعنی 30 دانشجو، از پاییز امسال صورت می گیرد.
موسوی بهار تاکید کرد: هدف دانشگاه ابن سینای همدان بین المللی شدن این دانشگاه است تا بتوان از این رهگذر برای استان درآمد کسب کرد.
وی بهترین راه درآمدزایی برای کشور را فروش علم دانست و افزود: جذب دانشجو را می توان در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید برشمرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان ابراز امیدواری کرد: فضای استان برای استقبال از دانشجویان خارجی فراهم و برخورد شایسته مردم با این دانشجویان زمینه ای شود تا این افراد سفیران همدان در خارج از کشور برای جذب گردشگران باشند.
موسوی بهار اضافه کرد: 120 رشته در دانشگاه ابن سینای همدان تدریس می شود و تلاش مسئولان جذب دانشجوی خارجی در بیشتر رشته ها است.
وی ادامه داد: بیشتر کشورهای همسایه ایران به علوم و رشته های در حال تدریس دانشگاه های علوم پزشکی کشورمان نیاز دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان همچنین با اشاره به برنامه های هفته سلامت در این استان اظهار داشت: برنامه های این هفته به صورت نمادین و در راستای اهداف حوزه سلامت برگزار شد.
موسوی بهار ادامه داد: کلینیک ویژه «امید»، 2 طرح مرکز جامع سلامت تویسرکان، سه دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس مراکز آموزشی و درمانی فرشچیان سینا، بعثت و شهید بهشتی، طرح توسعه اتاق عمل سرپایی و پوست به همراه ساختمان متمم اورژانس بیمارستان فرشچیان سینا در این ایام بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: خانه بهداشت روستای رسول آباد سفلی(تاج آباد) بهار، مرکز خدمات جامع سلامت روستای شهرک نهاوند، بازسازی و مرمت ساختمان آزمایشگاه مرکزی و اورژانس و بلوک زایمانی نهاوند آماده بهره برداری است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان گفت: عملیات اجرایی مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی گلشن نهاوند نیز در زمینی به مساحت 800 متر مربع با پیش بینی 10 میلیارد ریال آغاز می شود.
موسوی بهار افزود: طرح های هفته سلامت با 250 میلیارد ریال اعتبار در مجموع در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع بهره برداری می شود.
وی اظهار داشت: ساختمان کلینیک ویژه شهرستان ملایر نیز آماده بهره برداری است اما به واسطه آماده نبودن محوطه آن معطل مانده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان تاکید کرد: مکان کنونی کلینیک مناسب نبوده و نباید یک ساختمان بواسطه افتتاح محوطه معطل بماند.
موسوی بهار اضافه کرد: ماموریت اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالجاری استقرار پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع است.
وی بیان کرد: با اجرای نظام ارجاع، در صورت تشخیص پزشک عمومی فرد بیمار به پزشک متخصص ارجاع داده شده و به صورت فرایندی برای او وقت ویزیت پیش بینی می شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.