محمدحسین صومی روز چهارشبه در نشست خبری اظهارداشت: شهر میانه در اولیت بهره مندی از دستگاه ام آر آی و بیمارستان اهر در اولویت تجهیز به سی تی اسکن است.
وی تعداد تخت فعال مراکز درمانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تبریز را 6 هزار و 204 تخت اعلام کرد و با اشاره به اینکه سال گذشته به 500 هزار نفر خدمات بستری ارائه شد، گفت: به طور میانگین 70 درصد تخت های مراکز دولتی اشغال است.
صومی اظهارداشت: این در حالی است که میانگین اشغال تخت در مراکز خصوصی استان به 45 درصد نمی رسد.
وی با بیان اینکه در شهرستان های مرند و اهر ضریب اشغال تخت بالاست، گفت: در بقیه شهرستان ها جوابگو هستیم.
صومی با اشاره به اینکه بیمارستان کودکان تبریز سال آینده راه اندازی می شود، اعلام کرد: برای ارائه خدمات مناسب بیمارستانی در این شهر سالانه باید 10 درصد تخت اضافه شود.
** نسبت تخت بیمارستانی به جمعیت استان 1.63 در هزار است
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شاهد شکوفایی خدمات سلامت در استان آذربایجان شرقی بودیم، اظهار داشت: نسبت تخت بیمارستانی در استان از 0.97 در هزار در سال 1357 به 1/63 برای هر هزار نفر در سال جاری رسیده است.
صومی بیشتر شدن تعداد پزشکان، احداث خانه‌های سلامت و بهداشت، احداث مراکز سلامت روستائی و مخصوصا بهبود خدمات در حوزه غذا و دارو را از جمله پیشرفت‌های دانشگاه علوم پزشکی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: تعداد خانه های بهداشت از 26 به 1001 افزایش یافته و مرگ و میر زیر 5 سال از 59.3 درصد در سال 1357 به 13.1 درصد در سال 1397 کاهش یافته است.
وی با بیان این تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سی و یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، افزایش 2.2 برابری داشته است، گفت: در چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد دانشجویان افزایش 13 برابری را داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ایجاد مراکز تخصصی را در جلوگیری از فوت بیماران، مهم خواند و با اشاره به اینکه در چند روز گذشته شاهد مسمومیت 70 نفر بر اثر مصرف متانول در اهر بودیم، گفت: اگر مراکز تخصصی وجود نداشت، افراد مصرف کننده به نارسائی کلیه، نابینائی و سایر مشکلات جسمی مبتلا می‌شدند.
وی ادامه داد: راه اندازی مرکز تخصصی دیالیز، از جمله کارهای ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر دارای 324 تخت دیالیز هستیم و در سریعترین زمان بیماران دیالیز شده و مرخص می‌شوند.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: بزرگترین بیمارستان سوختگی کشور را تاسیس کرده است که به صورت مشهود، مرگ و گیر بیماران را کاهش داده است.
وی به رتبه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در کشور اشاره کرد و گفت: این دانشگاه علوم پزشکی رتبه 15 دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و رتبه 32 در میان تمام دانشگاه‌های کشور را دارد.
صومی از ارتقای 200 مرتبه‌ای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بین دانشگاه‌های دنیا خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر این دانشگاه در رتبه 1427 جهانی قرار دارد و امیدواریم با تلاش‌های انجام یافته به رتبه زیر یکهزار برسیم.
وی به وضعیت دانشجویان خارجی این دانشگاه پرداخت و گفت: با سهمیه جذب سه درصدی دانشگاه علوم پزشکی، نزدیک به 100 دانشجو خارجی در این دانشگاه پذیرش شده اند.
وی با اعلام اینکه 1500 موسسه بهداشتی و 50 مرکز بزرگ درمانی و 3400 مرکز درمانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تبریز فعالیت می کنند، گفت: در مجموع این مراکز درمانی، در اورژانس بیمارستان کودکان و امام رضا (ع) مشکل داریم و باید برای اصلاح آن تلاش کنیم.
وی گفت: اکنون روزانه 300 بیمار اورژانسی در بیمارستان امام رضا داریم که طرح توسعه اورژانس به 5 یا 6 برابر در دست احداث است و با تکمیل تجهیزات افتتاح خواهد شد.
** بیمه سلامت 70 درصد بدهی خود را پرداخت کرد
وی طلب دانشگاه علوم پزشکی تبریز از سازمان های بیمه گذار را ۶۲۰ میلیارد تا پایان بهمن سال جاری اعلام کرد و گفت: بیمه سلامت ۷۰ درصد بدهی خود را پرداخت کرده ولی تامین اجتماعی از سال گذشته بدهی سنگینی دارد.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.