جواد جوزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: هفت میلیارد ریال برای خرید این دستگاه از منابع دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده است.
وی اضافه کرد: این بیمارستان تنها مرکز دولتی مجهز به دستگاه ماموگرافی دیجیتال در استان است و با کمترین هزینه غربالگری و تشخیص به موقع بیماری های پستان را انجام می دهد.
رییس بیمارستان فاطمیه همدان افزود: هزینه ماموگرافی 650 هزار ریال است در حالیکه در بیمارستان های خصوصی با چهار تا پنج برابر این مبلغ این آزمایش صورت می گیرد.
جوزی اظهار داشت: با توجه به پایین بودن هزینه ماموگرافی در این مرکز، استقبال اقشار کم درآمد برای انجام آزمایش افزایش یافته و تاکنون 100 مورد آزمایش در بیمارستان فاطمیه صورت گرفته است.
وی بیان کرد: پزشک در صورت مواجهه با موارد مشکوک از جمله کم خونی، کاهش وزن و دیگر علائم اقدام به آزمایش ماموگرافی برای اطلاع از وضعیت بیمار در موارد غیرتهاجمی می کند.
رییس بیمارستان فاطمیه همدان یادآوری کرد: پیشتر این مرکز مجهز به دستگاه ماموگرافی آنالوگ بود اما پس از خراب شدن این دستگاه به علت محدودیت اعتباری و تحریم، به مدت 2 سال معطل این دستگاه بودیم تا در نهایت یک دستگاه ماموگرافی به روز خریداری شد.
جوزی بیان کرد: علاوه بر این به منظور تکریم بیماران و همراهان آنها فضای ورودی و سالن انتظار بیمارستان فاطمیه در فضای 200 متر با هزینه کرد یک میلیارد ریال بهسازی و نوسازی شد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.