به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز یکشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ملایر اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید توجه به امور جوانان است، رویکرد ما نیز طبق سیاست دولت توجه به امور جوانان است.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در عمل با اهتمام جدی به حوزه جوانان پرداخته است بیان کرد: نمونه بارز آن استفاده از ظرفیت جوانان در پُست های مدیریتی و استفاده از مشاوران جوان در قالب هیات اندیشه ورز جوان است که در دولت دکتر روحانی این هیات شکل گرفت.
فرماندار ویژه ملایر پرداختن به مشکلات جوانان در حوزه های مختلف اشتغال، ازدواج و استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی در رفع نیازهای جوانان را از اقدامات مهم برشمرد و ادامه داد: این اقدامات به ویژه پرداختن به سلامت اجتماعی جوانان قابل تقدیر است.
فتحی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در استفاده از نیروهای جوان در پُست های مدیریتی پیشگام است افزود: امیدواریم با تدابیری که رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشوری اندیشیده اند، سال آینده سالی خوب به ویژه در حوزه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان باشد.
وی همچنین به توطئه های بی شمار دشمن برای تحت فشار قرار دادن مردم به ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد گفت: به طور قطع با همدلی، وفاق و بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این مرحله سخت را نیز با موفقیت پشت سر می گذاریم.
معاون استاندار همدان با اشاره به تدوین سند راهبردی توسعه ملایر و تشریح آن با حضور استاندار همدان و مدیران کل استانی در هفته گذشته بیان کرد: با تدوین این سند چشم انداز مشخصی برای این شهرستان تعیین شد.
فتحی همچنین به آمادگی دستگاه های اجرایی این شهرستان برای عید نوروز و پذیرایی از مسافران نوروزی گفت: با توجه به اینکه ملایر شهر جهانی انگور و شهر ملی منبت است، نوروز سال 98 شاهد ورود گردشگران و مسافران بیشتری به این شهرستان هستیم.

** اجرای 58 مصوبه در ستاد ساماندهی امور جوانان ملایر
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز اظهار داشت: امسال 9 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در این شهرستان برگزار شد که 60 مصوبه به همراه داشت و از این تعداد 58 مصوبه اجرایی شد.
سعید کتابی با اشاره به انجام اقدامات اثرگذار این ستاد با تشکیل کمیته های زیرمجموعه و تشکیل سمن های مختلف به عنوان بازوان توانمند دولت افزود: سازمان های مردم نهاد در این شهرستان عملکرد بسیار خوبی در حوزه های مختلف داشتند که قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه برای رفع نیازها و خواسته های جوانان نیازمند مشارکت و همراهی بیشتر دستگاه های اجرایی هستیم، خطاب به مدیران تاکید کرد: مدیران باید جوان محور باشند و به جوانان اعتماد کنند.
کتابی با اشاره به ظرفیت ویژه این شهرستان در حوزه جوانان گفت: در راستای ایجاد نشاط اجتماعی جوانان خلاء بزرگی وجود دارد که باید با برنامه ریزی مسنجم و مدون رفع شود.

** 6 سمن در ملایر مجوز فعالیت گرفتند
رییس اداره ورزش و جوانان ملایر نیز بیان کرد: در حال حاضر 26 سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف در این شهرستان فعالیت می کنند که از این تعداد امروز مجوز فعالیت 6 سمن توسط مدیرکل ورزش و جوانان همدان اعطا شد.
مهدی رضایی عنوان 6 سمن را مسیر درخشان آرامش، ماه مهربانی، خیران نیک اندیش، سیره صراط مستقیم، سفیران دانایی و مسیر روشن پاکی عنوان کرد و ادامه داد: پیش بینی می شود سال آینده نیز مجوز فعالیت هشت سمن در این شهرستان اخذ شود.
وی با اشاره به عملکرد ستاد ساماندهی امور جوانان ملایر در سال جاری گفت: امسال 600 کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی با عناوین مختلف در سطح شهرستان برگزار شد.
رییس اداره ورزش و جوانان ملایر اجرای طرح های کرامت، تاسیس 2 موسسه خیریه و ایتام، توزیع یک هزار و 500 بسته مواد غذایی و آموزشی، ایجاد 20 اشتغال پایدار و معرفی 10 طرح جوانان در زمینه اشتغالزایی، افتتاح چهار طرح اشتغالزایی جوانان و اجرای برنامه های جشن مهربانی را از جمله اقدامات برشمرد.
رضایی همچنین به اجرای برنامه های نشاط اجتماعی، طرح ملی 313، بازدید از خانواده های معظم شهدا، یادواره شهید ابراهیم هادی و 6 یادواره شهید، ایجاد چهار کمیته زیرمجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان، اهدای 10 فقره جهیزیه به نوعروسان نیازمند، جذب سه میلیارد ریال اعتبار برای سمن ها و اجرای 21 طرح در حوزه مواد مخدر به عنوان دیگر اقدامات در سال جاری اشاره کرد.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته جوان در 28 فروردین ماه سال آینده، از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا 25 اسفندماه برنامه های خود را متناسب با هفته جوان اعلام کنند.
به گزارش ایرنا، در این نشست چند تن از مسئولان سمن های ملایر مشکلات خود را همچون نبود خانه جوانان و کمبود اعتبارات سمن ها را مطرح و خواستار کمک و حمایت مدیران استانی و شهرستانی شدند.
همچنین در این نشست مجوز فعالیت 6 سازمان مردم نهاد توسط مدیرکل ورزش و جوانان همدان به مسئولان سمن ها در این شهرستان داده شد.
2087/7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.