به گزارش ایرنا، امام جمعه کنگان در این آیین گفت: برای پنجمین سال متوالی است که جشن ازدواج آسان در این شهرستان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمود محمودی با تقدیر از همه مردم، مسئولان استانی و محلی، خیران و برخی شرکت های مستقر در منطقه بویژه قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه افزود: فراهم کردن زمینه برای ازدواج آسان جوانان یک تکلیف و وظیفه همگانی است و همه باید زمینه را برای ازدواج آسان جوانان بویژه اقشار آسیب پذیر فراهم کنند.
رئیس ستاد ازدواج آسان شهرستان کنگان گفت: ازدواج آسمانی و آسان امیر مومنان علی (ع) و حضرت زهرا (س) الگویی برای همیشه تاریخ است و باید با تبیین آثار و برکات آن و پرهیز از سخت گیری و تجمل گرایی در ازدواج و سنگ جلوی زندگی جوانان انداختن با برگزاری جشن های ازدواج آسان به مصونیت جامعه کمک کرد.
امام جمعه کنگان با تشکر از مشارکت شرکت ها گفت: انتظار می رود همانگونه که مشکل ازدواج این جوانان حل شد مشکل اشتغال جوانان بیکار نیز حل شود.
نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی وام ازدواج از سال 98 دو برابر و از 300 میلیون به 600 میلیون ریال افزایش خواهد یافت.
سکینه الماسی افزود: مجلس شورای اسلامی همه توان خود را برای حل مشکلات جوانان بکار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد با کمک شرکت ها مشکل اشتغال جوانان بیکار تازه ازدواج کرده را حل کنیم.
فرماندار کنگان گفت: جامعه سالم و توسعه همه جانبه رهاورد ازدواج آسان است.
فتح‌الله نوروزی افزود: باید ترویج ازدواج آسان به گفتمان اجتماعی تبدیل شود.
وی افزود: امروز به صورت همزمان 89 جهیزیه و کمک ازدواج به همت فرمانداری، دفتر امام جمعه کنگان، بسیج سپاه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، فاز 13پارس جنوبی، عملیات غیر صنعتی پازارگاد، پتروپالایش کنگان، اداره ورزش و جوانان و موسسه های خیریه شهرستان به نوعروسان اهدا شد که ارزش ریالی آن رقمی پنج میلیارد و 300 میلیون ریال است.
مدیر محرومیت زدایی هلدینگ پتروشیمی قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: کمک به ازدواج آسان و محرومیت زدایی سیاست مهم و راهبردی قرارگاه خاتم الانبیاء است.
معصومی افزود: تا کنون چند صد میلیون تومان توسط قرارگاه در مناطق پیرامونی از جمله شهرستان های کنگان و عسلویه هزینه شده است.
وی اضافه کرد: ظرف روزهای آینده 1700 بسته معیشتی ویژه اقشار آسیب پذیر در شهرستان کنگان توزیع خواهد شد.
در این آیین باشکوه که با حضور صدها نفر از مردم و مسئولان در سالن ورزشی شهدای ورزشکار کنگان برگزار شد حواله جهیزیه به 89 زوج شرکت کننده در مراسم اهدا شد.
6043/7208
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.