به گزارش ایرنا محمد کاظمی روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای برنامه ریزی توسعه استان همدان در شهرستان ملایر اظهار داشت: 32 کیلومتر از این مسیر در حوزه شهرستان ملایر است که برای تخصیص اعتبار بخشی از این محور، پیگیری های زیادی توسط نمایندگان صورت گرفت.
وی تاکید کرد: از مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان انتظار داریم در اوایل ماه های سال آینده راه های توسعه ای این شهرستان تکمیل شود.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز درخواست کرد: سال 98 موضوع ثبت جهانی منبت ملایر را در اولویت قرار دهد و تمام تلاش و توان خود را برای تحقق این امر مهم به کار گیرد تا حق مردم و صنعتگران این هنر به خوبی ادا شود.
کاظمی ادامه داد: از دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز انتظار داریم سال آینده مرکز آنژیوگرافی ملایر افتتاح شود و مشکل کمبود رادیولوژیست و ارتوپدی در ملایر به سرعت پیگیری و حل شود.
وی رفع موانع و مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل این شهرستان را از دیگر اولویت ها برشمرد و خواستار اجرایی شدن و افتتاح مجتمع های آبرسانی ملایر در سال آینده شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم تداوم و سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح هادی و بهسازی روستاهای ملایر تاکید کرد و گفت: نیاز است اداره اوقاف و امور خیریه مساعدت و همراهی بیشتری در رابطه با مسایل و مشکلات مردم داشته باشد.
کاظمی با تاکید بر اینکه صدا و سیمای مرکز همدان باید در حوزه پشتیبانی دفتر خبری ملایر و پوشش شبکه در محور ملایر به اراک اقدام جدی داشته باشد افزود: روحیه جهادی و عزم همگانی را از تمامی مدیران کل استان برای حل مسایل و مشکلات این شهرستان و شتاب بخشی به روند توسعه ملایر توقع داریم.
وی از تدبیر استاندار همدان در برگزاری شورای برنامه ریزی توسعه استان در ملایر تقدیر کرد و بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی نباید به اعتبارات طرح هایی که اعلام می شود، اکتفا کنند و به دنبال تخصیص بودجه از سایر منابع در ردیف ملی باشند.
عضو فراکسیون امید مجلس دهم از مدیران کل استان درخواست کرد: حداقل هر سه ماه یکبار به منظور بررسی طرح های عمرانی و پیگیری مسایل و مشکلات به شهرستان ها سرکشی و بازدید داشته باشند.
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز در این نشست آغاز عملیات اجرایی راه آهن همدان به ملایر را یکی از توفیق های بزرگ این استان و شهرستان برشمرد و گفت: ملایر روند توسعه خود را شتابان طی می کند.
باب الله فتحی بیان کرد: در سند راهبردی توسعه ملایر بیش از 40 مورد عنوان شده است که تکمیل زیرساخت های گردشگری همچون شهر زیرزمینی سامن و لزوم ثبت جهانی منبت ملایر و ارگ باستانی نوشیجان از جمله این اولویت ها است.
وی آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر، اتمام خط انتقال آب شرب ملایر و تصفیه خانه، ایجاد چهار مجتمع آبرسانی، حل مشکل فرسودگی شبکه برق ملایر، توسعه زیرساخت شهرک های صنعتی، اجرای شیوه های نوین آبیاری، تهیه ملزومات باغداری همچون سبد، روغن کربنات، گونی های چتایی، اجرای طرح فراز و توسعه صادرات و صنعت مبل و منبت را از دیگر اولویت های مهم در این سند برشمرد.
فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: امسال توفیق های بسیار بزرگی همچون ثبت جهانی انگور ملایر و جذب حداکثری تسهیلات اشتغالزایی را در این شهرستان داشتیم که این روند همچنان ادامه دارد.
فتحی بیان کرد: مرحله نخست ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر نیز به اتمام رسید که بزودی به بهره برداری می رسد و طرح های بسیاری نیز در حال احداث است که امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر این طرح ها را مورد بهره برداری قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، در سند راهبردی توسعه شهرستان ملایر که در شورای برنامه ریزی توسعه استان همدان با حضور استاندار همدان ارایه شد، تکمیل چهارخطه محورهای ارتباطی شهرستان ملایر همچون ملایر به بروجرد، ملایر، آورزمان به نهاوند و ملایر به توره مورد تاکید قرار گرفت.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.