به گزارش ایرنا، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان روز چهارشنبه در این آیین اظهار داشت: این کتاب چکیده مصوباتی است که در یک سال گذشته در شورای برنامه ریزی توسعه استان همدان مصوب شد و می تواند منبع خوبی برای مدیران، کارشناسان و اصحاب رسانه باشد.
اسکندر صیدایی کتاب مصوبات شورای برنامه ریزی توسعه را موجب ظرفیت سنجی و برنامه ریزی دقیقی برای استان دانست و افزود: این اقدام جهت گیری ها و برنامه های استان را در حوزه های مختلف نشان می دهد.
وی درباره کتاب برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و اشتغالزایی روستایی استان گفت: گزارش تحقیقی بسیار خوبی در زمینه اشتغال روستایی و با انجام کار کارشناسی و مشاوره در استان انجام دادیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان بیان کرد: پس از کار مطالعاتی برای تمامی دهستان های استان، 6 جلد کتاب در مورد هر دهستان استان چاپ شده است که یک بخش آن در مورد دهستان کمازان سفلی در بخش زند ملایر امروز رونمایی شد و بخش دوم نیز در حال انجام است.
صیدایی ادامه داد: نتایج مطالعات روستاهای هدف استان همدان طی 2 ماه آینده بیرون می آید تا هر روستایی شناسنامه ای از وضعیت موجود داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به تدوین سند راهبردی توسعه سه ساله استان همدان گفت: ملایر نخستین شهرستانی است که سند راهبردی آن تدوین و به عنوان یک سند تفصیلی در اختیار مدیران دستگاه های اجرایی قرار داده شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان معرفی اجمالی، تصویر آمایش، توانمندی و مزیت های عمده شهرستان، اقدامات اولویت دار و محرک توسعه، برنامه توسعه اشتغال، برنامه عملیاتی و طرح های کلیدی این شهرستان را از سرفصل های مختلف این سند برشمرد.
صیدایی سرمایه گذاری داخلی و خارجی این سند را یک ضرورت برشمرد و گفت: مدیران، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی باید بستر را برای حضور سرمایه گذاری در این شهرستان مهیا کنند که لازمه توسعه پایدار است.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی، گردشگری، صنعتی و کشاروزی، منابع آب و خاک و سایر حوزه های شهرستان ملایر تاکید کرد: صنعت مبل و منبت و انگور از اولویت های مهم ملایر است که در این سند مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان همچنین اجرای طرح آبیاری نوین، ساماندهی چاه های غیرمجاز، ایجاد صنایع تبدیلی، شتاب گیری و تکمیل روند اجرای طرح های صیانت از منابع آب، ایجاد خوشه های صنعتی، توسعه صنعت مبل و منبت، جذب گردشگر و تکمیل چهارخطه های این شهرستان را از جمله اولویت های مهم طی سه سال آینده و در چارچوب سند راهبردی ملایر برشمرد.
صیدایی ادامه داد: در راستای توسعه اشتغال این شهرستان سالانه باید حدود سه هزار و 233 شغل در ملایر ایجاد شود که در سال 1400 باید سه هزار و 317 فرصت شغلی ایجاد و 10 هزارو 610 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستان انجام شود تا اهداف پیش بینی شده تحقق یابد.
به گزارش ایرنا، یازدهمین نشست اعضای شورای برنامه ریزی توسعه استان همدان برای نخستین بار در شهرستان ملایر برگزار شد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.