به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در نشست با مدیرکل و معاونان کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان با تبریک چهلمین سالگرد این نهاد افزود: محرومان و نیازمندان کمیته امداد در اولویت واگذاری کالاهای اساسی یارانه ای همچون گوشت، مرغ، شکر و برنج قرار دارند.
استاندار همدان اضافه کرد: در همین ارتباط گوشت قرمز با قیمت 290 هزار ریال و شکر با قیمت 30 هزار ریال در اختیار افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه این نهاد یادگار امام خمینی (ره) است که توجه به محرومان، نیازمندان، مستضعفان و ایتام را نهادینه کرده است، اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی استان موظفند همچون طرح سپاس (دیدار از خانواده های شهدا)، در ایام عید نوروز با دست پر به دیدار خانواده های محروم بروند و مشکلات آنها را بررسی کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان نیز در این دیدار گفت: از 40 هزار سهمیه کلاهای اساسی، 11 هزار سهم به کمیته امداد استان واگذار و در بین افراد زیر پوشش این نهاد توزیع شده است.
پیمان ترکمانه افزود: امسال با واگذاری تسهیلات به مبلغ 550 میلیارد ریال به افراد زیر پوشش این نهاد، سه هزار و 141 شغل ایجاد شده و 14 هزار و 564 طرح اشتغالزایی در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در مجموع در سال جاری یکهزار و 700 میلیارد ریال برای کمک های بلاعوض به خانواده های نیازمند هزینه شده است.
ترکمانه با بیان اینکه در مجموع 820 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به افراد نیازمند واگذار شده است، اضافه کرد: 52 میلیارد ریال زکات و 114 میلیارد ریال نیز از طریق سایر کمک های مردمی به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان پرداخت شد.
ترکمانه ادامه داد: در مجموع از ابتدای سال تا کنون 450 میلیارد ریال کمک های مردمی جمع آوری شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال 96 نسبت با سال 95 تعداد خانوار زیر پوشش این کمیته 6 درصد کاهش یافت افزود: این آمار در سال جاری 24 درصد از لحاظ خانوار و 36 درصد از لحاظ نفرات افزایش یافت.
ترکمانه افزود: خانوارهای دارای جمعیت پنج تن و بیشتر ماهانه هفت میلیون و 440 هزار ریال یارانه و مستمری دریافت می کنند.
وی ادامه داد: خانوارهای چهار نفره نیز 6 میلیون و 485 هزار ریال، سه نفره چهار میلیون و 965 هزار ریال، 2 نفره سه میلیون و 665 هزار ریال و یک نفره 2 میلیون و 70 هزار ریال از کمیته امداد مستمری و یارانه دریافت می کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: این میزان مستمری ماهانه در سال آینده 20 درصد افزایش می یابد.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال 97 تا کنون یکهزار و 20 میلیارد ریال مستمری به خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده است.
ترکمانه بیان کرد: از ابتدای امسال 80 میلیارد ریال در حوزه خدمات درمانی، 97 میلیارد ریال پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، 85 میلیارد ریال برای ساخت، خرید، تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی، 185 میلیارد ریال کمک به ایتام و محسنین و 42 میلیارد ریال کمک هزینه بلاعوض جهزیه هزینه شد.
وی با بیان اینکه خیران در 11 ماه گذشته 185 میلیارد ریال به ایتام و محسنین کمک مالی کرده اند، از مردم استان خواست تا در آستانه عید نوروز با حضور پرشور در جشن نیکوکاری سفره نیازمندان را رنگین کنند.
بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، حدود 46 هزار خانواده نیازمند شامل 88 هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.