به گزارش ایرنا محمد کاظمی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات ایستگاه راه آهن شهرستان ملایر افزود: نگاه به توسعه خدمات در ایستگاه راه آهن ملایر باید ویژه باشد.
وی با بیان اینکه مسافران از وضعیت واگن ها و نحوه ارایه خدمات رفاهی راضی نیستند تاکید کرد: باید در شناسایی ایستگاه راه آهن ملایر اقدام جدی صورت گیرد.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم توسعه شبکه ریلی را به ویژه در حمل و نقل بار اساس توسعه دانست و افزود: دولت تدبیر و امید نیز در این زمینه همه تلاش خود را برای توسعه شبکه ریلی به کار گرفته است و همواره شاهد افتتاح یک شبکه جدید ریلی در کشور هستیم.
کاظمی که خود یکی از تلاشگران برای ایجاد شبکه ریلی در شهرستان ملایر در منطقه غرب کشور در دوره ششم مجلس است بیان کرد: انتظار داریم نگاه به ایستگاه راه آهن ملایر نیز همانند سایر ایستگاه ها همچون استان مرکزی در زمینه خدمات رسانی و تدارک ایستگاه باشد.
وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا سرویسی را نیز برای ملایر به تهران از طریق شبکه ریلی از ایستگاه ملایر اختصاص یابد و همچنین دفتر فروش بلیت با توجه به راه اندازی خط ریلی ملایر به کرمانشاه در این شهرستان راه اندازی شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات ایستگاه راه آهن ملایر همچون طرح گازرسانی، فضای سبز و سکوها گفت: مشکلات ایستگاه راه آهن ملایر با آغاز ایام نوروز باید هر چه سریعتر حل شود.
کاظمی راه اندازی قطار حومه را نیز در این منطقه شایان توجه و مناسب دانست و بیان کرد: با توجه به راه اندازی خط ریلی ملایر به کرمانشاه، عنوان شده که بلیت مشهد از طریق کرمانشاه خرید و فروش می شود که این مشکل نیز باید رفع شود.
وی با اشاره به ظرفیت تولید، صنعت و صادرات این شهرستان اظهار داشت: صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی و صنعتی و معادن ملایر آمادگی لازم را برای صادرات کالاهای خود از طریق حمل و نقل ریلی را دارند.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با بیان اینکه حدود 50 تا 60 درصد صادرات استان متعلق به ملایر است، وجود گمرک، صادرات کشمش، فروسیلیس و تولید فولاد و سایر مواد معدنی را از دیگر ظرفیت های ملایر برشمرد و افزود: فعالان و تولیدکنندگان ملایر کشمش ملایر به دنبال این هستند که بتوانند صادرات خود را تا سرخس از طریق ریلی انجام دهند.
کاظمی وجود صنعت مبل و منبت و صنعت فولاد را نیز از دیگر امتیازها و موقعیت های ویژه ملایر برای استفاده از حمل و نقل ریلی دانست و گفت: ملایر به حمل و نقل باری بیش از مسافری نیاز دارد.
وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی راه آهن همدان به ملایر و واگذاری قطعه اول به پیمانکار اشاره و بیان کرد: چنانچه در 2 سال آینده این طرح بزرگ ریلی اجرا شود، شمال به غرب کشور متصل می شود و در حمل و نقل بار و مسافر بسیار مفید است.

** راه آهن ملایر نقش مهمی در حمل و نقل ریلی کشور دارد
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر به نقش مهم راه آهن ملایر در حوزه راه آهن غرب کشور اشاره و بیان کرد: این شهرستان ظرفیت های ویژه ای در حوزه صنعت، معدن و صادرات کالا دارد.
باب الله فتحی با بیان اینکه بخش عمده ای از صادرات استان همدان مربوط به ملایر است و از طریق گمرک ملایر انجام می شود افزود: ملایر در حوزه کشاورزی و باغداری نیز صاحب امتیاز است و بزرگترین صادر کننده کشمش است.
وی ارتباط ریلی این شهرستان را رو به گسترش دانست و اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید اتفاقات بسیار خوبی در حوزه شبکه ریلی کشور افتاد.
فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: مهمترین اولویت ما راه آهن همدان به ملایر است که می تواند نقش مهمی را در زمینه حمل و نقل باری و صادرات و مسافری ایفا کند.
فتحی همچنین نقش خطوط ریلی ملایر در شمال و غرب کشور را نیز اثرگذار دانست و گفت: شبکه ریلی همدان به ملایر باید به کرمانشاه نیز متصل شود که طرحی زمان بر است.
به گزارش ایرنا، در این نشست که با حضور معاون مسافری راه آهن کشور، عضو هیات مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و جمعی از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان بزرگ صنعتی برگزار شد، پس از بازدید از ایستگاه راه آهن ملایر مسایل و مشکلات این ایستگاه مورد بررسی قرار گرفت.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.