به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در نشست شورای ترافیک که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، بیان کرد: اعضای این شورا باید بر اساس داده های اطلاعاتی و با آگاهی در خصوص وضعیت جاده های خوزستان ورود عملیاتی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه نقاط حادثه خیز در جاده ها شاید عوامل ساختاری و ظاهری داشته باشند اما باید به دیگر ابعاد حوادث رانندگی توجه داشت، افزود: مسایل اجتماعی که در تصادفات دخیل هستند باید توسط کارشناسان این حوزه مورد توجه و برسی قرار بگیرد.
رییس شورای ترافیک خوزستان ادامه داد: رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده های خوزستان باید به شکل علمی و تخصصی انجام شود و این امر مستلزم آگاهی و داده های اطلاعاتی دقیق و مبتنی بر برنامه ریزی های کارشناسانه است.
استاندار خوزستان بروز تصادفات را مساله ای کلی دانست و بیان کرد:نکته سنجی در مسیر جاده ها می تواند در کاهش حوادث بسیار موثر باشد و در این راستا همکاری بین بخشی ضروری است.
شریعتی با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته با وجود خودروهای بیشتر و مسیرهای طولانی تر در این حوزه به نتایج قابل توجهی دست پیدا کرده اند، گفت: ارایه آمورش های کاربردی ویژه گروه های سنی کودک و نوجوان اهمیت بسیار زیادی دارد.
وی افزود: افرادی که از سنین پایین اینگونه آموزش ها را فر گرفته باشند نسبت به دیگران قانونمدار تر هستند و بر این اساس لازم است از ظرفیت مدارس و دانشگاه برای این منظور استفاده شود.
شریعتی با اشاره به اینکه در ایام پایانی سال مسیر و جاده های خوزستان باید بیشتر مورد توجه اعضای شورای ترافیک قرار بگیرد، گفت:علاوه بر این توقفگاه های عمومی شهرهای خوزستان بویژه کلانشهر اهواز باید ساماندهی شوند.
استاندار خوزستان همچنین اجرای مکانیزه پارکبان در اهواز را خواستار شد و افزود: شهرداری اقدامات خود در این راستا سرعت ببخشد.
شریعتی خواستار سرعت بیشتر در اجرای طرح تبدیل ایستگاه های راه‌ آهن اهواز به ایستگاه TOD (توسعه حمل و نقل محور) شد و ادامه داد: فعالیت ریل باس اهواز با توجه به رویکرد گردشگری آن نیز باید با جدیت دنبال شود تا مردم در ایام نوروز بتوانند از آن بهره مند شوند.
بر اساس این گزارش، ریل باس از غرب اهواز با ورود به شهر، از ایستگاه های میهن، اهواز، نهضت آباد، دانشگاه چمران، آزاد، پیام نور و قدس، عبور و در ایستگاه نورد و محدوده ملاشیه متوقف می شود همچنین در شرق نیز ایستگاه های اهواز، علی بن مهزیار، کارون، بدر، باهنر و بنکداران نیز در مسیر ترددی ریل باس قرار می گیرند.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.