محمد کاظمی روز چهارشنبه در بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اظهار داشت: در اولویت قرار گرفتن گردشگری نیازمند فرهنگ سازی بین مردم، مسئولان و متولیان است و زمان آن رسیده که به این مهم توجه شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری به لحاظ درآمدهای سرشار یکی از مسائل مهم کشورهای خارجی است، افزود: سازمان میراث فرهنگی در این راستا باید برنامه ریزی داشته باشد و دیگر ارگان ها نیز یاریگر باشند.
کاظمی تاکید کرد: کشورهای خارجی امکانات گردشگری را به طور مصنوعی ایجاد کرده و از آن سود می برند، در حالی که ایران جاذبه های گردشگرپذیر به طور طبیعی و خدادای دارد، اما از بهره برداری و استفاده بهینه از آنها ناتوان هستیم.
نماینده ملایر در خانه ملت گفت: برای شناسایی داشته ها و توانمندی های بالقوه کشور به جهان در مرحله نخست باید این ظرفیت های ناب را مردم ایران باور داشته باشند و سپس برای معرفی به دیگران گام برداریم.
وی با بیان اینکه انتخاب همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا امتیاز بزرگی برای این دیار محسوب می شود گفت: اکنون زمینه برای فراخواندن گردشگران و مسافران خارجی فراهم است و باید از این امتیاز به خوبی بهره بگیریم.
کاظمی تبلیغات و فرهنگ سازی را 2 عنصر مهم در جذب گردشگر دانست و خاطرنشان کرد: اگر در این مولفه خوب عمل کنیم، بی تردید عملکرد قابل قبولی در توسعه گردشگری داشته باشیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی شرکت همدان در نمایشگاه بین المللی را فعال و اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: غرفه همدان نشان دهنده تغییر دیدگاه مسئولان کشوری به این استان است.
جامعه هتل داران، شرکت سیاحتی علیصدر، دهکده گنجنامه، فرمانداری و شهرداری ملایر، شهرداری همدان، انجمن سفره خانه های سنتی، انجمن بوم گردی و چند شرکت دیگر در قالب یک غرفه ازهمدان در نمایشگاه بین المللی گردشگری حضور دارند.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته 23 تا 26 بهمـن ماه 1397 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان 660شرکت ایرانی و 57 شرکت خارجی است.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.