به گزارش ایرنا هم اکنون 50 هیات ورزشی استانی و 250 هیات شهرستانی در سطح استان همدان فعالیت دارند که در راستای اطلاع رسانی مطلوب، به موقع و شفاف هنوز قدمی بر نداشتند.
مروری بر تارنماهای خبری در سطح استان نشان می دهد که تنها اندکی از هیات ها نسبت به ضرورت اطلاع رسانی پیرامون فعالیت ها، افتخارات و نقش آفرینی در رشد و پیشرفت ورزش واقف هستند.
برخی از روسای هیات های ورزشی نیز هنوز ماهیت اطلاع رسانی را به درستی نمی دانند و افتخارات خود را محدود به نصب بنر تبریک و تشکر در محل دفتر فعالیت خود کرده اند.
با گذشت سال ها از قدمت هیات های ورزشی استان همدان، هنوز بسیاری از ورزشی نویسان شناخت لازم را از برخی روسای هیات ها ندارند و این رویه نامطلوب سبب شده تا موفقیت های انفرادی و تیمی این دسته از هیات ها به خوبی اطلاع رسانی نشود و در کمای خبری بسر ببرند.
نکته جالب تر اینکه شماری از هیات های ورزشی فعالیت اطلاع رسانی خود را تنها معطوف به راه اندازی کانال های خبری در شبکه های اجتماعی کرده اند.
امروزه اغلب هیات های ورزشی به لحاظ نوع فعالیت ناشناخته مانده اند و هر از گاهی به صورت مختصر افتخار تیمی یا انفرادی آنها مخابره می شود و این در حالیست که هیات های ورزشی دارای چارت روابط عمومی هستند و اطلاع رسانی و شفاف سازی فعالیت ها جزء حیطه کاری آنها به شمار می رود.
اما بسیاری از روابط عمومی هیات های ورزشی همچنان با خبررسانی و نوع تعامل دو سویه با خبرنگاران غریبه هستند و حتی اخبار ارسالی آنها در حد یک اطلاعیه هم نیست.
در دوره مدیرکل سابق دستگاه ورزش و جوانان نیز ایراد مسئولان ارشد اجرایی استان که بارها در نشست های مختلف متذکر بودند، بحث اطلاع رسانی بود حوزه حساسی که در واقع قلب تپنده دستگاه ورزش استان محسوب می شود و با این حال حتی از ظرفیت های بالقوه حوزه روابط عمومی این نهاد استفاده لازم نمی شد.
همین مساله باعث شد تا موفقیت های ورزش استان هر چند محدود اما برجسته سازی نشود و مسئولان ارشد اجرایی و حتی مردم نسبت به تلاش ها و زحمات این مجموعه اطلاع کافی نداشته باشند.
درست عکس این ضعف را در روزهای آغازین مدیریت جدید ورزش و جوانان همدان شاهد هستیم محسن جهانشیر در نخستین ساعات کاری خود به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه از دستاوردهای ورزش تاکید کرد.
در واقع وی در نخستین گام نسبت به احیای دوباره حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه ورزش استان اقدام کرد. حوزه ای که در مدیریت قبل به انزوا رفته بود و ارتباط با رسانه ها از این حوزه مهم سیستم مدیریتی محدود شده بود.
حالا نیز خبرنگاران امیدوار هستند با توجه به رویکرد و سیاست رسانه ای مدیرکل جدید دستگاه ورزش استان، شاهد تحولات اطلاع رسانی در هیات های ورزشی باشیم.
بدون تردید فعال سازی اطلاع رسانی در هیات های ورزشی و حوزه شهرستان ها ، نه تنها تحولات ایجاد شده در ورزش استان را به معنای واقعی به منصه ظهور قرار می دهد بلکه رسانه ها را برای پرداختن به موفقیت های حوزه ورزش بیشتر مجاب خواهد ساخت.
یادمان نرود که امروزه هرگونه فعالیت در رسیدن به موفقیت بدون اطلاع رسانی موثر نبوده و نمی تواند به عنوان الگویی برای جوانان جامعه در ترغیب شدن به سمت ورزش باشد.
در جامعه ای که ورزش پرجمعیت ترین مخاطب خود را دارد، بی اعتنایی به حوزه رسانه پسندیده نیست.
انتظار می رود در رویکرد جدید مدیریت دستگاه ورزش و جوانان استان همدان شاهد فعال سازی حوزه رسانه اداره های ورزش شهرستان ها، سمن های زیر مجموعه معاونت فرهنگی و جوانان، احیای دوباره حوزه روابط عمومی ها و از همه مهمتر تداوم برگزاری شورای ورزش و رسانه باشیم.
گزارش: میثم ناصرنژاد
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.