به گزارش ایرنا، اسفندیار خزائی روز یکشنبه در دیدار با فرماندار تویسرکان بیان کرد: هم اینک با اعتبار پیش بینی شده از محل صندوق توسعه ملی، برای منابع طبیعی کارهای زیربنائی خوبی در حوزه آبخیزداری انجام شده است.
وی اضافه کرد: طرح های آبخیزداری در 9 شهرستان و 17 زیر حوزه به مساحت 29 هزار هکتار در حال اجرا هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان طرح های آبخیزداری را شامل کنترل سیل و رسوب دانست و اضافه کرد: هم اینک این طرح ها در حوزه دارانی و کنجوران تویسرکان در حال اجرا است.
خزائی افزود: علاوه بر این طرح های بهبود و اصلاح مراتع که نقش مهمی درحفظ منابع پایه آب و خاک شهرستان دارند نیز اجرایی شده است که بزودی بهره برداری می شود.
فرماندار تویسرکان نیز حفاظت از عرصه های طبیعی را یک وظیفه همگانی برشمرد و تحقق این مطالبه را نیازمند یک عزم همگانی دانست.
حبیب مومیوند گفت: منابع طبیعی نعمتی ارزشمند و بااهمیت است که زندگی بدون آن ممکن نیست و در آموزه‌های دین مبین اسلام، تأکید فراوانی بر حفاظت و حراست از طبیعت، درختان، آب ‌ و خاک‌ شده است.
فرماندار تویسرکان با تاکید بر اهمیت رفع مشکلات مردم با منابع طبیعی افزود: سرمایه های واقعی جامعه مردم هستند بنابراین باید با جلب مشارکت های مردمی و استفاده از دانش و ظرفیت نیروهای بومی محلی در حفاظت و توسعه طرح های منابع طبیعی تلاش کرد.
وی اظهار داشت: بهترین حفاظت کننده عرصه‌های منابع طبیعی مردم هستند که نقش اساسی و کلیدی در حفظ این مواهب الهی دارند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.