به گزارش خبرآنلاین لرستان، حبیب اله خجسته پور ضرورت حمایت قاطع مسئولین امر از جامعه عشایری به منظور تداوم فعالیت تولیدی را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: باید همراهی، راهنمایی، کمک و مساعدت با جامعه عشایری به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئوولان قرار گیرد.

وی بیان کرد: امکانات و تسهیلات مورد نیاز عشایر در زمان کوچ آنها به نحو مطلوب فراهم شود، تا آنها در کمال آرامش و امنیت و بدون مواجهه با مشکلات و موانع احتمالی بتوانند کوچ کنند.

در ادامه این جلسه، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ، با بیان اینکه هر ساله ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی از استان عبور می کند خاطر نشان کرد: کوچ زودهنگام عشایر، ضمن از دست دادن فرصت رویش گیاهان مرتعی، موجب تخریب خاک شده و باعث ایجاد روان آب و سیل در منطقه خواهد شد.

شیرزاد نجفی با انتقاد از کوچ زود هنگام عشایر به استان، این موضوع را دلیلی بر تخریب مراتع دانست و افزود: عشایر نباید تا قبل از ۱۵ اردیبهشت وارد استان شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اکیپ های سیار و ثابتی برای جلوگیری از ورود زود هنگام عشایر به استان لرستان در نظر گرفته شده و به آنها اطلاع رسانی نیز شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 863028
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.