به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز یکشنبه در ستاد بازآفرینی شهرستان ملایر اظهار داشت: بافت فرسوده یکی از موضوع های با اهمیت دولت و کشور است و مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به این امر واقف باشند.
وی تاکید کرد: بازآفرینی شهری یک کار جمعی است و قانون همه را موظف و مکلف کرده است که برای احیا و بازآفرینی شهری کاری جدی انجام شود.
فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی شهرستان باید برای اجرای این قانون پای کار باشند افزود: نباید جزیره ای عمل کنیم و اهداف و برنامه های سازمانی خود را هماهنگ پیش ببریم.
فتحی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: به اصل موضوع و قانون بازآفرینی شهری توجه ویژه ای داشته باشید و با مدیران با دستگاه های بالادستی ارتباط بگیرید و هیچ کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.
وی گفت: دستگاه های اجرایی مرتبط تکمیل کتابخانه و درمانگاه در محدوده بازآفرینی شهری ملایر را در دستور کار قرار دهند و در اعلام لیست املاک دستگاه های اجرایی در محدوده بازآفرینی به سرعت اقدام شود.
معاون استاندار همدان همچنین از روند تخصیص پیدا نکردن قیر یارانه ای در بازآفرینی شهری ملایر انتقاد کرد و افزود: این برای ما قابل قبول نیست که سهمیه قیر یارانه ای بازآفرینی شهری برای ملایر مشخص نباشد و اختصاص پیدا نکند.
فتحی خاطرنشان کرد: از این روند انتقاد داریم و دستگاه های متولی شهرستان باید به سرعت این موضوع را پیگیری کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر نیز بر لزوم اعلام املاک دستگاه های اجرایی در محدوده بازآفرینی شهری تاکید کرد و گفت: از ظرفیت قانون بازآفرینی شهری باید برای عمران و آبادانی شهر استفاده شود.
حسین فارسی با بیان اینکه جز شهرداری و اداره راه و شهرسازی ملایر از مابقی دستگاه های اجرایی برنامه منسجمی برای بازآفرینی ندیده ایم تاکید کرد: سایر دستگاه های اجرایی شهرستان نیز وظیفه دارند در این زمینه حرکت جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: طبق قانون باید 30 درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی در سال 97 و 98 در راستای اهداف محدوده بازآفرینی به ویژه در محله هایی که تعریف شده است، تخصیص یابد.
فارسی گفت: از 2 هزار هکتار محدوده بازآفرینی شهر ملایر، 187 هکتار در محله سرجوب و شمس آباد است که می طلبد در این زمینه طبق سیاست های دولت گام برداریم.
شهردار ملایر نیز بیان کرد: طبق رویکرد دولت در زمینه بازآفرینی شهری، طرح های در محدوده بازآفرینی باید ابتدا در ستاد شهرستانی و سپس استانی تصویب و اعتبارات و تمامی اقدامات باید در قالب این محدوده ها باشد.
حسین بابایی با تاکید بر اینکه هر چه سریعتر باید سهم خود را از قیر یارانه ای بگیریم افزود: طرح بازآفرینی در محله سرجوب را به عنوان سرای محله در نظر گرفتیم که انتظار داریم دستگاه های مختلفی برای اجرای این طرح با ما مشارکت کنند.
وی همچنین خواستار همکاری جمعیت هلال احمر ملایر برای تعیین تکلیف زمین این سازمان در خیابان همدان شد و افزود: در قالب طرح بازآفرینی می توانیم این طرح را به صورت مشارکتی اجرا و ورودی بازار ملایر را به سمت خیابان شهدا انتقال دهیم.
شهردار ملایر با بیان اینکه خانه کارگری و خانه منصوری از دیگر مطالبه های شهرستان است گفت: این املاک باید در ستاد بازآفرینی شهرستان به تصویب برسد و از حوزه مسکن و شهرسازی برای تملک آن اقداماتی صورت گیرد تا بتوانیم در بازآفرینی شهری بهتر اقدام کنیم.
رییس اداره راه و شهرسازی ملایر نیز قول مساعد داد: سهیمه قیر یارانه ای ملایر هر چه سریعتر اختصاص یابد و طرح درمانگاه محدوده بازآفرینی شهر ملایر دوباره به پیمانکار واگذار و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
علیرضا صارمی تاکید کرد: طرح بازآفرینی 2 محله سرجوب و شمس آباد در مدت زمان 2 تا پنج سال باید محقق شود که در این راستا مطالعه این طرح ها انجام و مصوب شده است.
وی با بیان اینکه سال 95 این مصوبه به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است ادامه داد: محدوده بازآفرینی محله سرجوب 37 تا 40 هکتار و شمس آباد 167 هکتار است که طرح های مطالعه شده را از دستگاه های اجرایی مکاتبه می کنیم.
صارمی گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان موظف هستند اگر تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نداده اند، در 30 درصد از اعتباراتی که قرار است برای سال آینده در بودجه خود تعریف کنند، بازآفرینی این 2 محله را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش ایرنا، طبق قانون و سیاست های دولت دستگاه های اجرایی موظف هستند سالانه 30 درصد از بودجه مصوب خود را در راستای بازآفرینی محله های شناسایی و مصوب شده هزینه کنند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.