به گزارش ایرنا، حجت الاسلام فخرالدین صابری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرج اظهار داشت: از دستگاه های اجرایی برای تقویت ظرفیت های گردشگری استان البرز انتظار داریم در پاسخگویی به استعلام های مربوط به سرمایه گذاران بازده زمانی را کاهش دهند.
وی با اشاره به اینکه در برخی از کشورها ، پاسخ به استعلام فقط 2 ساعت زمان می برد، افزود: پاسخ به استعلام ها در البرز یک ماه طول می کشد که این مدت طولانی مشکلات زیادی از نظر اداری و کاهش انگیزه در سرمایه گذار را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: تا کنون 419 نفر متقاضی سرمایه گذاری در بخش گردشگری البرز شده اند.
وی تاکید کرد: براین اساس ضروری است که دستگاهایی همانند شهرداری، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، محیط زیست و منابع طبیعی در پاسخ دادن به استعلام های مربوطه در کوتاهترین زمان ممکن همکاری کنند.
وی بیان داشت: در استان البرز به دنبال جذب مشارکت های بخش خصوصی برای توسعه گردشگری و اماکن تفریحی و رفاهی هستیم.
صابری گفت: استان البرز در حوزه گردشگری دارای ظرفیت های فراوانی است که تا کنون زیرساخت های مناسب برای آن آماده نشده است .
وی با اشاره به اینکه البرز محل عبور مسافران 14 استان کشور است، افزود: بر این اساس جذب مسافران عبوری با ارتقا و تقویت بسترهای گردشگری محقق می شود.
صابری خاطرنشان شد: تاکنون 116 تپه و محوطه باستانی و تاریخی در این استان شناسایی و به ثبت ملی رسیده است.
وی از تپه تاریخی ازبکی نظرآباد با قدمت 9 هزار ساله از مهم ترین آثار باستانی استان البرز یاد کرد و یادآور شد: خشت دست ساز بشر در این تپه کشف و اکنون نمونه آن در سازمان ملل نگهداری می شود.
این مسئول ادامه داد: تاکنون در استان البرز 271 اثر تاریخی ثبت ملی شده است که 73 اثر در شهرستان کرج، 58 اثر در شهرستان ساوجبلاغ، 81 اثر تاریخی در شهرستان طالقان ، 43 اثر در نظرآباد و 12 اثر تاریخی مربوط به شهرستان اشتهارد است.
وی آثار تاریخی شهرستان فردیس را 4 اثر اعلام و بیان داشت: در این استان 97 بنای تاریخی، 24 اثر ناملموس، 18 اثر طبیعی و 15 اثر منقول وجود دارد.
وی تصریح کرد: تاکنون 550 اثر تاریخی و طبیعی در این استان شناسایی شده که 271 اثر آن به ثبت ملی رسیده و مابقی در نوبت ثبت قرار دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان البرز ادامه داد: سازمان جهانی یونسکو برای مشارکت در مرمت و بازسازی کاروانسرا و مجموعه تاریخی ینگی امام در شهرستان ساوجبلاغ از توابع این استان اعلام آمادگی کرده است.
صابری گفت: مجموعه تاریخی ینگی امام ینگی امام مربوط به دوره صفویه حدود 3 هزار متر مربع وسعت دارد که احیا و مرمت آن نقش موثری در توسعه گردشگری استان البرز خواهد داشت.
وی بیان داشت: در کاروانسرای شاه عباسی کرج نیز در دهه دوم محرم تعزیه توسط گروه تعزیه طالقان و برغان برگزار می شود.
وی ادامه داد: 6 شهرستان استان البرز دارای قابلیت های فراوانی هستند که در مطالعات طرح جامع گردشگری استان این مجموعه ظرفیت ها به صورت دقیق و علمی شناسایی خواهد شد.
وی یادآورشد: در موازات مطالعات طرح جامع گردشگری تهیه بسته های بوم گردی نیز یکی از اولویت‌های این اداره کل است و موضوع بوم گردی است که این مهم نیز در دستور کاری این مجموعه در کنار توسعه کارگاه های آموزشی صنایع دستی و تعمیر مکان های تاریخی و باستانی البرز قرار گرفته است.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.