حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی نژاد شامگاه چهارشنبه در شورای اقامه نماز درمحل منابع طبیعی همدان گفت: بیش از 80 درصد اراضی ملی در حطیه مسئولیت سازمان جنگل ها است و مدیریت بهینه اراضی ملی نیازمند ارتقای فرهنگ حفاظت و حراست از این منابع و ثروت های خدادادی است.
وی افزود: هم اکنون انفال و اراضی ملی کشور به سه وزارتخانه نفت، نیرو و جهاد کشاورزی واگذار شده که 80 درصد این اراضی در زمره انفال هستند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها اظهار داشت: حفظ و حراست از اراضی ملی و انفال با فرهنگ سازی و مشارکت مردم امکان پذیر است.
حجت الاسلام طباطبایی اضافه کرد: نحوه استفاده مردم از اراضی ملی و بهره گیری از ظرفیت های اقشار مختلف جامعه در مدیریت این اراضی بررسی شود.
وی گفت: مسئولان منابع طبیعی علاوه بر حفاظت و حراست از اراضی ملی باید حق و حقوق مردم را نیز در نظر بگیرند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها گفت: کارشناسان منابع طبیعی به واسطه داشتن تجربه و تخصص بالا باید برای توسعه پایدار منابع طبیعی راه حل ارایه کنند.
حجت الاسلام طباطبایی نژاد بیان کرد: مسئولان منابع طبیعی چگونگی حفظ جنگل ها و مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک را آموزش دهند.
وی درباره ضرورت حفظ آب و خاک اظهار داشت: همدان در حوزه آبخیزداری و قرق مراتع کارهای خوبی انجام داده است.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، حفظ وضع موجود، اتمام کارهای نیمه تمام ، ابتکار و نوآوری، تلاش برای رفاه حال کارکنان و اقامه نماز را تکلیف مسئولان منابع طبیعی برشمرد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.