سعید باقری روز یکشنبه در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان افزود: در پیش بینی های صورت گرفته دمای استان در سه ماه آذر، دی و بهمن بین 2 تا سه درجه سانتی گراد نسبت به بلند مدت افزایش می یابد که این تغییرات دما، کاهش ریزش برف را به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه تا 10 روز آینده 10 تا 20 میلی متر بارش باران در استان پیش بینی می شود تاکید کرد: تا 20 روز آینده (اوایل دی) بارش های جوی پنج درصد و در سه ماه آینده بین پنج تا 10 درصد نسبت به بلند مدت افزایش می یابد.
باقری اظهار داشت: در 10 سال گذشته 92 درصد از نقاط استان در منطقه خشکسالی شدید، متوسط و خفیف قرار گرفتند و در یکسال گذشته 32 درصد از نقاط استان خشکسالی خفیف داشتند.
مدیرکل هواشناسی استان بارش های پاییز امسال را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در برخی از نقاط استان 871 درصد افزایش بارش نسبت به سال گذشته داشتیم.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان نیز گفت: با توجه به کم شدن ریزش برف در زمستان امسال باید با صرفه جویی به دنبال کاهش کمبود آب در فصل تابستان باشیم.
رضا زمانی تاکید کرد: کمبود ذخایر برف در ارتفاعات باعث می شود در تابستان و بهار با کمبود منابع آب رو برو شویم که باید با صرفه جویی در آب شرب و کشاورزی از وقوع مشکلات کم آبی جلوگیری کنیم.
وی عنوان کرد: دستور پر کردن چاه های غیر مجاز صادر شده و کشاورزان نباید از2 چاه برای آبیاری محصولات خود استفاده کنند.
زمانی تاکید کرد: انتقال آب از طریق تانکر، لوله و کانال ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می شود.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.