حمید پویا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی از سال 93 در قزوین شروع شد و طی آن اقدامات بسیار موثری برای حفظ منابع آبی استان صورت گرفت.
وی افزود:در این راستا 239 دستگاه و وسیله حفاری غیرمجاز توقیف و 2 هزار و 94 چاه غیرمجاز با 288 میلیون متر مکعب صرفه جویی مهر و موم شد.
پویا اضافه کرد: همچنین از اضافه برداشت 273 حلقه چاه مجاز با 50 میلیون متر مکعب صرفه جویی جلوگیری و آیین نامه مصرف بهینه آب کشاورزی در 168 حلقه چاه اجرایی شد.
این مسئول گفت: با مدیریت اعمال شده از سال 93 تاکنون میزان افت منابع زیرزمینی به 90 و گاهی 74 سانت کاهش یافته بود ولی امسال به دلیل خشکسالی، نوع توزیع بارندگی بهاری و تزریق بخشی از آب سد طالقان شدت افت منابع آبی افزایش یافته است.
وی افزود: با توجه به این مساله نگران تداوم افزایش میزان افت منابع آبهای زیرزمینی هستیم و امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی برای نصب کنتورهای هوشمند و جلوگیری از اضافه برداشت چاه های دامداری با سرعت بیشتری اقدام شود.
پویا گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید میزان افت منابع آبی استان را به صفر برسانیم که دستیابی به این هدف جز با همکاری دستگاه های اجرایی و نظارتی میسر نخواهد شد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.