به گزارش ایرنا، منصور رضوانی جلال روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از چند طرح عمرانی و کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان ملایر، بیان کرد: 2 هزار و 200 هکتار از این طرح نیز امسال اجرا شد و امروز پنجشنبه همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی مورد بهره براری قرار گرفت.
وی بیان کرد: افزون بر این مطالعات 10 هزار هکتار آبیاری نوین نیز انجام شده و در دست اقدام است و سه هزار هکتار هم برای باغ های شهرستان ملایر در برنامه داریم.
رضوانی جلال افزود: از 75 هزار هکتار باغ در استان همدان، 740 هزار تن محصول تولید می شود که از این میزان 404 هزار تن مختص انگور است که بیش از نیمی از آن یعنی 250 هزار تن از انگور استان در شهرستان ملایر تولید می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان به تولید بیش از 40 هزار تن کشمش در ملایر اشاره و بیان کرد: ملایر یکی از قطب های مهم تولید کشمش در کشور است که 20 درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده است.
رضوانی جلال در عین حال ارز آوری 60 میلیون دلاری کشمش ملایر را نشان از کیفیت بالای کشمش و انگور ملایر دانست و گفت: به همین منظور از سال 95 اقدامات لازم برای ثبت جهانی انگور ملایر در سازمان فائو آغاز شد.
وی ادامه داد: 24 و 25 مهرماه امسال نیز نمایندگان فائو برای بررسی پرونده ثبت جهانی انگور ملایر به این شهرستان سفر کردند و 20 آبان ماه نیز طرح پیشنهادی (پروپوزال) نهایی آن انجام شد و بزودی شاهد ابلاغ ثبت جهانی این محصول هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان ثبت جهانی انگور را نشان از شایستگی ملایر در تولید و فرآوری این محصول دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم بهسازی باغ های انگور، آبیاری نوین، طرح فراز، ترویج و آموزش، افزایش کمیت و کیفیت این محصول را ارتقا بخشیم.
به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی امروز پنجشنبه یکم آذرماه به منظور بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی و کشاورزی به شهرستان ملایر سفر کرد و در این سفر یک روزه چهار واحد صنعتی کشمش پاک کنی با اعتبار 65 میلیارد و 150 میلیون ریال به طور همزمان در شهرک صنعتی سهند و شوشاب ملایر بهره برداری شد.
همچنین طرح آبیاری نوین به مساحت 51 هکتار و اعتبار یک میلیارد و 390 میلیون ریال در روستای آورزمان از توابع بخش سامن افتتاح شد.
«سید سعید شاهرخی» استاندار همدان نیز در این آیین حضور داشت.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.