مصطفی باقرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان گل محمدی از حدود 70 هکتار سطح زیر کشت این شهرستان برداشت می شود.
وی افزود: سال گذشته سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان حدود 70 هکتار بود که در سال زراعی جدید 35 هکتار به این میزان اضافه شد.
باقرزاده ادامه داد: 35 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در ملایر کشت جدید است و هنوز به مرحله باردهی نرسیده است.
مسئول امور باغبانی اداره جهاد کشاورزی ملایر میانگین تولید سالانه گل محمدی در این شهرستان را در هر هکتار یک تا یک و نیم تن گلبرگ تازه عنوان کرد و افزود: پیش بینی ما این است در سال زراعی جدید از هر هکتار 2 تن گل محمدی به صورت تازه برداشت کنیم.
باقرزاده با بیان اینکه در برخی مزارع این شهرستان از هر هکتار چهار تن گلبرگ تازه گل محمدی نیز برداشت شده است ادامه داد: با بارور شدن کشت های جدید در سال زراعی آتی، میزان تولید گل محمدی از این میزان فراتر می رود.
وی با اشاره به پیشتاز بودن ملایر در تولید و سطح زیر کشت گل محمدی در سطح استان همدان گفت: ملایر با 70 هکتار گل محمدی بارور بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی را در استان همدان به خود اختصاص داده است.
باقرزاده بیان کرد: روستاهایی همچون بابلقانی، خوش آباد، پیهان، حرم آباد، طجر سامن، علوی و خردمند بیشترین میزان تولید گل محمدی را دارند و سطح زیر کشت این محصول از سه تا 20 هکتار متغیر است.
وی با بیان اینکه گل محمدی گیاهی بسیار مقاوم به کم آبی، دارای ارزش اقتصادی بالا و دارای آفت کمی است افزود: در حال حاضر کشت گل محمدی در این شهرستان با استقبال بسیار خوب کشاورزان مواجه شده است.
مسئول امور باغبانی اداره جهاد کشاورزی ملایر اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی زمان کشت گل محمدی از نیمه دوم اسفند تا پایان فروردین ماه و کشت پاییزه از اواخر مهر تا اواخر آبانماه انجام می شود.
به گزارش ایرنا، سطح زیر کشت گل محمدی در استان همدان حدود 150 هکتار است که از این میزان حدود 80 هکتار آن در شهرستان ملایر کشت شده است.
محصول تولیدی گل محمدی در شهرستان ملایر در داخل استان همدان به مصرف و فروش می رسد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.