به گزارش ایرنا، حجت الاسلام امیررضا سلطانی روز چهارشنبه در سومین اجلاس سراسری نماز شهرستان ملایر در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر افزود: با وجود این نگاه عده ای نماز را زحمت، تکلیف و اذیت می دانند.
وی تاکید کرد: یاد گرفته ایم جوانان را از هر گناهی نفی کنیم و ار خدا بترسانیم، اما در مقابل راهکاری اثرگذار و کاربردی برای گرایش جوانان به نماز و لذت بردن آنان از دین نداریم.
این کارشناس مذهبی حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) دین و ایمان را به درستی برای مردم تشریح کرد اظهار داشت: اگر همانگونه که پیغمبر اعظم(ص) با اعمال و رفتار خود مردم را عاشق خدا کرد، ما نیز عاشق خدا شویم، نماز را تکلیف و اذیت نمی دانیم.
حجت الاسلام سلطانی ترساندن مردم از خدا و نوع تبیین نگرش اسلام به جامعه در بی توجهی به نماز و واجبات دین را شیوه ای غلط دانست و بیان کرد: اسلام دین رأفت و مهربانی است و تعادل را در همه چیز رعایت کرده است.
وی با اشاره به اینکه امروز 330 شبکه کودک و نوجوان در اقصی نقاط جهان شناسایی شده است ادامه داد: این در حالیست که از یک شبکه مخصوص کودک و نوجوان در ایران، بود و نبود آن خیلی محسوس نیست.
این کارشناس مذهبی حوزه علمیه گفت: از این تعداد 57 شبکه کودک و نوجوان مختص وهابی ها، هفت شبکه مربوط به رژیم صهیونیستی و تنها پنج شبکه شیعی مخصوص کودک و نوجوان در جهان وجود دارد که خدای دوست داشتنی را به کودکان معرفی می کنند.
حجت الاسلام سلطانی با اشاره به اینکه شبکه پویا تنها شبکه مختص کودکان و نوجوانان محتوای راهبردی لازم را ندارد، ادامه داد: از کودکی و سنین پایین باید فریضه الهی نماز و عشق به خدا آموخته شود.
وی پی بردن به حقیقت نماز را اصلی مهم در اقامه نماز دانست و گفت: نمازهایی که بسیاری از ما می خوانیم، نماز واقعی نیست، بلکه نماز واقعی همان عشق بازی و هم صحبتی با خدا است.
کارشناس مذهبی حوزه علمیه قم با بیان اینکه نماز خوان واقعی تلاش می کند الگوی خوبی برای دیگران باشد بیان کرد: نماز باید در اعمال، رفتار و کردار ما ظهور و بروز کند، در این صورت راه را درست طی کرده ایم.
حجت الاسلام سلطانی خاطرنشان کرد: امروز بیشتر روی ظواهر دین کار شده و نگرش درستی از دین ارایه نشده است، مشکل و آسیبی که باید رفع شود.

**اتاق فکر مهارت های دعوت به نماز تشکیل شود
رئیس ستاد اقامه نماز همدان نیز خواستار تشکیل اتاق فکر بررسی و ارایه شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه شد و گفت: این شیوه ها باید به معنای واقعی بررسی و به مخاطبان القا شود.
حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم با بیان اینکه در نیازسنجی شناسایی شیوه های دعوت به نماز مشکل داریم بیان کرد: باید تمامی روش های تربیتی، فرهنگی و هنری به صورت جداگانه در این اتاق فکر با هدایت و کارشناسی ائمه جمعه و جماعات و کارشناسان بررسی شود.
وی با تاکید بر اینکه اخلاق، رفتار و کردارمان باید نمازی شود افزود: برگزاری این اجلاس ها و همایش ها باید دارای خروجی مثبت، اثرگذار و راهکاری های قابل استفاده باشد.
حجت الاسلام حسنی حلم تاکید کرد: امروز پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز وضعیت نماز در جامعه ما درست نیست و در زمینه مخاطب ‌شناسی و روش‌ شناسی برای دعوت به نماز مشکل داریم.
وی با بیان اینکه وضعیت فعلی اقامه نماز در جامعه ما شایسته نظام اسلامی نیست ادامه داد: با برگزاری اینگونه نشست‌ ها و اجلاس ها کسی نمازخوان نمی ‌شود، بلکه راهبرد و شیوه های اثرگذار باید به مخاطب معرفی شود.
به گزارش ایرنا، سومین اجلاس سراسری نماز روز چهارشنبه با حضور نماینده مردم ملایر در مجلس، فرماندار ویژه ملایر، امام جمعه ملایر، اساتید، روحانیون و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر برگزار شد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.