دبیر علمی کنگره روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه این همایش بیان کرد: کنگره علوم تشریح از بخش های مختلف برخوردار بوده و در زمینه های مختلف این رشته تحقیقات علمی صورت می گیرد.
ایرج امیری با بیان اینکه برنامه های بخش های مختلف در این کنگره دیده شده است افزود: این کنگره شامل بخش هایی نظیر آناتومی بالینی و جراحی، آناتومی مقایسه ای، آناتومی سطحی، آناتومی رادیولوژی، آنترومولوژی و آموزش آناتومی است.
وی بافت شناسی و مورفومتری، جنین شناسی،  بیولوژی تولید مثل، سلول های بنیادی و پزشکی، بازساختی، علوم اعصاب، کارآفرینی در آناتومی و اخلاق در علوم تشریح را از دیگر محورهای این همایش برشمرد.
وی ادامه داد: در کنار این برنامه، سخنرانی و  پنل های مختلف پیش بینی شده همچنین چند کارگاه آموزشی برای علاقه مندان مباحث علمی پیش بینی شده است.
دبیر اجرایی کنگره نیز بیان کرد: تمرکز سیزدهمین کنگره سراسری علوم تشریح بر کلان شهرها نبوده بلکه در کنار استفاده از توان اساتید حاضر در کلان شهرها این کنگره در شهرها نیز برگزار می شود.
سارا سلیمانی اصل با بیان اینکه 90 درصد شهرها درگیر این کنگره شدند افزود: 550 مقاله و پوستر ارسالی به این کنگره داوری شد که در مرحله اولیه 410 مورد پذیرفته شد.
وی ادامه داد: 110 سخنرانی به صورت اینترنشنال و نشنال بوده همچنین  300 پوستر در سه بخش پذیرفته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: برگزاری همایش هایی در این سطح زمینه ای برای انتقال علم و تجربه، حس تلاش، وطن دوستی و خستگی ناپذیری اندیشمندان از نسل قبل به قشر میانه و بعدی جامعه است.
حبیب اله موسوی بهار یادآوری کرد: میزان توفیق در حوزه کاهش ناباروری پیشتر 25 درصد بود اما هم اینک به بیش از 70 درصد رسیده است.
وی افزود: بالا رفتن آمار کاهش ناباروری با استفاده از علوم پزشکی و روش «پی دی جی» بارقه امید برای افرادی که امید به داشتن فرزند نداشتند ایجاد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، ایران را از پیشتازان در تولید علم و ارایه خدمات پزشکی دانست و یادآوری کرد: پیشتر پزشکان خارجی در ایران اقدام به مداوای بیماران می کردند اما هم اینک شاهد تربیت و اعزام پزشک و دانشمندان علوم پزشکی بوده و دانشجویان کشورهای خارجی در این کشور مشغول به تحصیل شدند.
موسوی بهار افزود: دانشگاه علوم پزشکی همدان مستعد ترین دانشگاه برای توسعه علوم پزشکی است و برای دستیابی به اهداف خود توجه زیادی به علوم پایه داشته است.
وی از ورود به مرحله پذیرش دانشجویان استاد در حوزه علوم پایه خبرداد و ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد پذیرش دکترای حرفه ای (پی اچ دی) علوم تشریح بوده تا حلقه علوم پایه با این کار تکمیل شود.
سیزدهمین کنگره سراسری علوم تشریح از 25 مهر آغاز شده و به مدت سه روز برگزار می شود.
دانشگاه علوم پزشکی همدان پیشتر نیز میزبان نهمین کنگره علوم تشریح بود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.