به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز پزشک در هتلی در سمنان، به نقش موثر و گسترده پزشکان در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد : پزشکان منشا خدمت به جامعه هستند که مورد اعتماد مردم هستند.
وی با تاکید بر جایگاه مثبت و مطلوب جامعه پزشکی، بیان کرد : جامعه برای این قشر منزلت اجتماعی و فکری ویژه ای قائل است و نسبت به این قشر نخبه اعتماد دارند.
وی تصریح کرد : حضور پزشکان به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، نشان از اعتماد عموم نسبت به این قشر است و امید است این مجلس اقدامات مثبتی در جهت حل و فصل مشکلات اقشار مختلف جامعه صورت دهد.
چاوشی، کاستن رنج مردم و نشاندن لبخند بر چهره آنان را مهمترین نقش پزشکان ذکر و اضافه کرد : ایجاد نشاط و شادی در جامعه خدمت ارزشمندی است.
استاندار سمنان با بیان این که جامعه برای پزشکان و خادمان خود احترام ویژه ای قائل است، ادامه داد : پزشکان عامل تحقق اراده الهی در جهت کسب آرامش روحی و جسمی مردم‌ هستند.
وی، به برخوداری از اخلاق حسنه در مواجهه با جامعه تاکید و اضافه کرد : پزشکان متعهد و متخصص با حسن خلق در دل های مردم ماندگار می شوند.
چاوشی ادامه داد : رفتار پزشک در آرامش روحی- روانی بیمار اثرگذار است و مردم، قبل از دانش، به حسن سلوک یک طبیب نیاز دارند.
به گفته وی، بی احترامی به پزشکان از سوی مدیران مرتبط به جامعه بازمی گردد.
مراسم بزرگداشت روز پزشک با حضور احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مسوولان و پزشکان سمنان در هتلی در سمنان برگزار شد.
دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حدود سه هزار دانشجو دارد که 2 رشته مقطع کاردانی، 18 رشته مقطع کارشناسی، 10 رشته مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.
این دانشگاه هشت دانشکده ، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.