محمدرضا عبادیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر حدود 700 تخت بیمارستانی در همدان بهره برداری شده است.
وی مهمترین طرح بیمارستانی استان را بیمارستان 185 تخت شهید قدوسی نهاوند معرفی و اضافه کرد: بیمارستان تازه تاسیس تویسرکان نیز آماده تجهیز و بهره برداری شده است.
عبادیان با بیان اینکه علوم پزشکی جزو پرکارترین دستگاه اجرایی است، گفت: این دانشگاه در حوزه های پژوهشی، تحقیقی و علمی فعال است و از قبل تولد تا بعد از مرگ انسان وظایف و ماموریت هایی را بر عهده دارد.
وی افزود: خدمات گسترده ای در حوزه پزشکی در حال انجام است که باید اطلاع رسانی شود همچنین باید با اطلاع از مشکلات جامعه، شرایط رفاه مردم را در حوزه سلامت مهیا کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 2 مورد پلمب مراکز درمانی در سال 92 رخ داد که یک مورد تبرئه و دانشگاه محکوم شد، اضافه کرد: اما سال گذشته 50 مورد پلمب صورت گرفت که در هیچیک متخلفان تبرئه نشدند.
عبادیان بیان کرد: بیشتر افرادی که ورود غیرقانونی به عرصه درمان داشتند اقدام به سقط جنین، بوتاکس و انواع و اقسام خدمات غیرمجاز به بیماران می کردند.
وی تاکید کرد: یک مورد دریافت زیرمیزی در سه سال گذشته گزارش و برخورد شد که این امر گویای پایین بودن تخلف در این حوزه در همدان است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: اجرای طرح تحول سلامت و به دنبال آن اصلاح تعرفه و دریافتی پزشکان یکی از علل کاهش پرونده زیرمیزی است.
عبادیان افزود: همچنین اجرای طرح تحول سلامت موجب افزایش خدمات و کاهش مراجعه روستائیان و ساکنان در شهرهای کوچک به مرکز استان و سایر شهرستان ها شد.
وی با بیان اینکه 100 پزشک در طرح مقیم مشارکت دارند اضافه کرد: این پزشکان شب را در بیمارستان سپری کرده و به بیماران خدمات ارائه می دهند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شمار پزشکان متخصص نیز در حال افزایش است به گونه ای که هم اینک در شهرستان کبودراهنگ 30 و نهاوند 40 پزشک متخصص حضور دارند.
وی بیان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت چهره جدیدی از بیمارستان ها و مراکز درمانی برای بیماران و حتی پزشکان به نمایش گذاشته شد و پزشکان دیگر دغدغه ای از نظر تجهیزات پزشکی ندارند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هم اینک بیمارستان های همدان به دستگاه رادیولوژی دیجیتال، اندوسکوپی لیزر و دیگر تجهیزات مورد نیاز مجهز شده و دستگاه ام.آر.ای دولتی نیز در 2 بیمارستان نصب و راه اندازی شده است.
عبادیان ادامه داد: 80 آزمایشگاه دولتی و 40 آزمایشگاه خصوصی در همدان فعال هستند که ساماندهی آنها برای افزایش کنترل کیفی و میکروب شناسی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه تمامی آزمایشگاه ها رتبه بندی شدند، افزود: تمامی آزمایشگاه ها دارای مسئول فنی هستند و اجازه هر نوع آزمایشی را ندارند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه اندازی بیمارستان دندان پزشکی استان در محل بیمارستان آیت الله بهاری خبر داد.
عبادیان افزود: برخی افراد از جمله کودکان، کهنسالان و افراد عقب مانده ذهنی از دندان پزشکی هراس دارند بنابراین زمینه دندان پزشکی زیربیهوشی در بیمارستان بعثت برای این طیف فراهم شد.
وی عامل کاهش سن سکته حاد قلبی و مغزی را روش زندگی ناصحیح و فشار خون بالا دانست و گفت: ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه بیش از احداث بیمارستان و افزودن تخت های بیمارستانی، برای پیشگیری از سکته نیاز است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: سکته حاد مغزی براحتی قابل تشخیص نیست و علایم حادی ندارد بنابراین احساس ناتوانی عضلانی و عصبی می تواند زمینه سکته حاد مغزی باشد.
عبادیان ادامه داد: این طیف افراد بی درنگ باید به مرکز درمانی مراجعه کنند تا پزشکان با تزریق دارو یا قرار دادن فنر، مسیر خون رسانی را باز کنند.
وی گفت: بیشتر مواقع به علت خود درمانی شهروندان، بیماران سکته مغزی دیر به مرکز درمانی عزیمت می کنند در حالیکه برای درمان بیمار نباید زمان طلایی را از دست داد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اختلال در صحبت کردن، سردرد شدید و از دست رفتن بخشی از بینایی را از علایم سکته حاد مغزی برشمرد.
عبادیان در زمینه سرطان توضیح داد: مرکز درمانی سرطان هم اینک در محوطه بیمارستان بعثت در حال احداث است و با نصب دستگاه شتاب دهنده مقدمات درمان این بیماران فراهم می شود.
وی گفت: شرکت های بیمه گر پس از اجرای طرح تحول سلامت در پرداخت مطالبات عقب ماندند و موجب بروز مشکلاتی شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: دانشگاه علوم پزشکی همدان 2 هزار و 500 میلیارد ریال از بیمه طلب دارد و بیمه سلامت تا تیرماه 96 با این دانشگاه تسویه و اقدام به پرداخت مطالبات سه ماهه نخست امسال نیز کرده است.
عبادیان اضافه کرد: نیروهای مسلح و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اقدام به تسویه بدهی خود به دانشگاه علوم پزشکی همدان تا پایان سال 96 کردند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.