یاسر نانکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با توجه به همزمانی آغاز سال تحصیلی با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مراسم روز غنچه ها (پیش دبستانی ها)، شکوفه ها (پایه اولی ها) و جوانه ها(پایه هفتم) شنبه هفته آینده متناسب با ایام عزاداری برگزار و به صورت نمادین در یکی از مدارس ناحیه یک همدان زنگ بازگشایی مدارس نواخته می شود.
وی با بیان اینکه امسال گزارشی در خصوص کمبود معلم در مقطع ابتدایی استان نداشتیم، اظهار داشت: امسال علاوه بر آموزگاران مقطع ابتدایی، از ظرفیت مدیران، معاونان و همچنین نیروهای حق التدریس سال های گذشته که دارای کد پرسنلی هستند، استفاده شده است.
دبیر پروژه مهر استان همدان ادامه داد: در سال تحصیلی جدید حدود 6 هزار و 300 آموزگار، مدیر و معاون در مقطع ابتدایی دانش آموزان را تعلیم می دهند.
نانکلی با اشاره به اینکه 165 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی استان تحصیل می کنند، افزود: در این مقطع یکهزار و 516 مدرسه با 6 هزار و 606 کلاس درس میزبان دانش آموزان در سال تحصیلی 98-97 هستند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: امسال یک میلیون و 280 هزار جلد کتاب در روز اول سال تحصیلی در بین دانش آموزان ابتدایی توزیع می شود.
وی با اشاره به اینکه در مقطع ابتدایی سه مدرسه جدید به آموزش و پرورش تحویل شده است و چهار مدرسه دیگر نیز مهر ماه تحویل می شود، گفت: در برخی از مناطق محروم و روستایی از کانکس برای تحصیل دانش آموزان استفاده می شود.
گفتنی است؛ در سال تحصیلی 98-97 بیش از 270 هزار دانش آموز در استان همدان تحصیل می کنند که از این تعداد 160 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی، 65 هزار تن متوسطه اول و 45 هزار تن نیز در مقطع متوسطه دوم به تحصیل می پردازند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.