حجت الاسلام علی کمساری، رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» با تاکید بر ضرورت کار فرهنگی گفت: ما در مجموعه موسسه در این برهه جدیدی که بنده با اعتماد یادگار حضرت امام توفیق خدمت گذاری یافته ام به این ضرورت واقف هستیم و به انجامش اهتمام داریم.

به گزارش جماران از ستاد خبری این رویداد فرهنگی، حجت الاسلام علی کمساری، رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» در ادامه  افزود: موسسه در دوره فعالیتش از ابتدای تشکیل تاکنون در سال های ابتدایی به صورت طبیعی مشغول گردآوری و تنظیم آثار حضرت امام بود و در مجموعه میلیون ها سند از امام جمع آوری شد که یک آرشیو بسیار غنی و ارزشمند در اختیار نظام است، مجموعه ای که در قالب صحیفه امام و سایر نوشته ها و اسناد هستند. بخشی از این اسناد و آثار محرمانه است و طبقه بندی دارد و به ضرورت و مصلحت نظام و تشخیص و صلاحدید رهبر معظم انقلاب منتشر خواهد شد.  گردآوری این ها و یک حفظ آنها یک ضرورت تاریخی بوده است که به خوبی انجام شده است و جا دارد از همه کسانی که در آن مقطع این کار بزرگ را انجام دادند تشکر کنم . 

رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام ادامه داد: در دوره دیگری کار علمی و پژوهشی در مورد آثار امام در دستور کار بود و که حاصل آن هم صدها عنوان کتاب و و هزاران مقاله و نوشته است که در اختیار محققین و اهالی فکر و فرهنگ قرار دارد. در دور جدید که از دو سال پیش و از دی ماه 99 آغاز شد با توصیه یادگار حضرت امام، موسسه به سمت رویکرد فرهنگی ترویجی حرکت خود را تنظیم کرد و با برخورداری از پشتوانه های اسنادی و پژوهشی به سمت حرکت های ترویجی و تبلیغی فعالیت ها پر رنگ تر شد. یعنی این بخش پر رنگ تر از قبل در کنار کارهای قبل انجام می شود. 

او گفت: زمانی که مقام معظم رهبری ضرورت جهاد تبیین را مطرح کردند و این که روایت گری درست انجام شود، یادگار امام در تماسی که با این جانب داشتند تاکید کردند که به عنوان اولین مجموعه، اعلام کنیم و به فرمان مقام معظم رهبری لبیک بگوییم و بر همین مبنا اعلام شود که موسسه همه اسناد لازم برای جهاد تبیین را بدون هیچ خساست و حساسیتی در اختیار قرار می دهد. تاکید داشتند که موسسه اولین لبیک گو به این فرمایش باشد. 

کمساری ادامه داد: ما هم در مجموعه موسسه به این سمت حرکت خود را تنظیم کرده ایم و بخش فرهنگی را تقویت کرده ایم. بر همین مبنا شوراهای تخصصی با حضور کارشناسان تخصصی خوبی تشکیل شده است  که هم در خط امام و رهبری باشند و هم اهل فکر باشند. برگزاری این هفته فرهنگی یکی از ثمرات این رویکرد جدید است . البته من برگزاری این هفته فرهنگی را از چند سال پیش در نظر داشتم اما فرصت فراهم نمی شد و طبیعی بود که اولین نقطه برای برگزاری هفته فرهنگی شهر خمین بود و هفته فرهنگی دوم  را در اصفهان یا قم خواهیم داشت.

او در پایان از همه مسئولان و دست اندرکاران این مراسم تشکر کرد. 

حجت الاسلام کمساری در ابتدای سخنان خود پیام یادگار امام سیدحسن خمینی به مناسبت هفته فرهنگی را قرائت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.