یک گروه هنری در حیاط اصلی بیت امام برای دانش آموزان بازدید کننده مقطع ابتدایی از این رویداد ، به هنرنمایی پرداختند. این دانش آموزان پس از تماشای فیلم در سالن آمفی تئاتر با حضور در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برنامه های فرهنگی هنری و ادبی این غرفه استفاده کردند.

به گزارش جماران؛ سومین روز هفته فرهنگی بر آستان آفتاب با برگزاری دو نشست مهم علمی برگزار شد. اولین نشست مربوط به بررسی مسئولیت اجتماعی در سیره عملی حضرت امام بود و در آن آقایان احمد مشکینی، علی ملانوری و مهدی فیض به ارائه نظرات خود در این نشست پرداختند. 

احمد مشکینی نهضت امام را مبتنی بر احساس مسئولیت امام در قبال اجتماع و تلاش برای حل مشکلات آن به وسیله فعالیت اجتماعی می دانست. 

علی ملانوری معتقد بود با توصیفی که از  آراء و نظرات امام در حوزه اجتماعی گفت که این آراء و نظرات به خاطر منازعات سیاسی مورد غفلت واقع شده است. 

مهدی فیض هم در این نشست به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: امام سیر و سلوک را در قیام برای محرومان و مستضعفین می دانست و در نامه اولی که در سال 1323 منتشر کرد علت کلیم الله شدن حضرت ابراهیم را قیام علیه نمرود می داند. 

عصر روز سوم هم نشست «نقش و جایگاه زن در جهان معاصر از دیدگاه امام خمینی» بررسی شد. در این نشست علی نظری – نماینده خمین با توصیفی از نگاه امام به جایگاه زن گفت: امام هیچ گاه نگاه تحقیرآمیز به زنان نداشت و آرا و نظرات او می تواند یک منشور برای حکومت اسلامی باشد. 

همچنین در این مراسم محسن خیرمند – معاون دادگستری استان مرکزی – در سخنانش گفت: امام الگوی نوینی از نقش و جایگاه زن در عرصه اجتماع به جهان ارائه کرد. 

در این مراسم همچنین النا لاویان از هموطنان کلیمی کشورمان احترام ویژه امام به همسرش را مورد اشاره قرار داد و گفت: امام هیچ گاه از همسرش توقع نداشت حتی برایش چای بیاورد او اجازه داد دخترانش به دانشگاه بروند و تحصیل کنند. 

او همچنین به عنوان یک کلیمی اعلام کرد که بسیاری از کلیمیان حضرت فاطمه را دوست دارند و به او احترام می گذارند. 

او به عنوان یک کلیمی از موسسه تنظیم و نشر خواست که صحیفه امام به عبری ترجمه شود. 

در این مراسم هچنین مرضیه واعظی – نماینده مهاجران افغان در کشورمان – هم گفت: اگر اندیشه های امام در مورد زنان در جهان اسلام پیاده شود بسیاری از مشکلات زنان برطرف خواهد شد. 

در روز سوم چند پزشک و جراح عمومی در غرفه هایی که در بیت امام برایشان در نظر گرفته شده است به ارائه خدمات رایگان به همشهریان پرداتختند.

در این روز کارگاه های طراحی و نقاشی با حضور چند تن از اساتید نقاشی برگزار شد و این کارگاه ها تا سه شنبه ادامه خواهد داشت. 

دیروز فیلم های بام بالا و بدون قرار قبلی در سالن آمفی تئاتر بیت امام به صورت رایگان به نمایش در آمد.

 

رویدادهای فرهنگی و هنری هفته بر آستان آفتاب -3

 

همچنین یک گروه هنری در حیاط اصلی بیت امام برای دانش آموزان بازدید کننده مقطع ابتدایی از این رویداد ، به هنرنمایی پرداختند. 

این دانش آموزان  پس از تماشای فیلم در سالن آمفی تئاتر با حضور در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برنامه های فرهنگی هنری و ادبی این غرفه استفاده کردند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.