سینا دلشادی مدیرکل ارشاد استان مرکزی گفت: در اوایل انقلاب که به امام گفتند با رادیو و تلویزیون و هنر چه کنیم و خیلی ها آن را با ابتذال و انحراف یکی می کردند ایشان کارکرد سینما را از ابتذال جدا کردند و اعلام کردند که انقلاب با سینما مخالف نیست بلکه با فحشا و انحراف و مراکزی که مردم را عقب نگه دارد و عقب نگه می دارد مخالف است.

به گزارش جماران؛ سینا دلشادی مدیرکل ارشاد استان مرکزی در آیین رونمایی از فیلم فرزند صبح در هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» که در بیت امام در خمین برگزار می شود، ضمن خیرمقدم به حاضران و هنرمندانی که در مراسم شرکت کرده بودند، با اشاره به سخنان «عارف نیا» در دعوت از هنرمندان برای فیلمسازی درباره امام گفت: مطالبه دقیق و ارزشمند آقای عارف نیا مبنی بر نقش آفرینی اهل هنر در شرایط امروز، توقع بجایی است. 

او افزود: حضرت امام به گردن همه ما به ویژه اهل هنر حق دارد. امام هنر را به دامان دین برگرداند و به اعتقاد من یکی از ویژگی های بارز و کمیاب در بین رهبران دینی عنصر زیرکی و هوشیاری بود که در امام موج می زد. 

مدیرکل ارشاد  استان مرکزی گفت: در اوایل انقلاب که به امام گفتند با رادیو و تلویزیون و هنر چه کنیم و خیلی ها آن را با ابتذال و انحراف یکی می کردند ایشان کارکرد سینما را از ابتذال جدا کردند و اعلام کردند که انقلاب با سینما مخالف نیست بلکه با فحشا و انحراف و مراکزی که مردم را عقب نگه دارد و عقب نگه می دارد مخالف است. 

او گفت: امروز روزی است که به ساحت انقلاب و حضرت امام باید ادای دین کنیم و با هنر نقش آفرینی کنیم و جهاد تبیین که آقا می فرمایند همین تولیدات هنری و فاخری است که تولید می شود. 

او در پایان گفت: سینمای ما در عرصه ایدئولوژی ما به اندازه تکنیک رشد نکرده است اگر سینمای ما امروز در تراز انقلاب است من حرفی ندارم اما اگر سینمایی است که در خدمت مردم و برای تربیت مردم فاصله دارد یعنی از نظر ایدئولوژیکی فاصله یافته ایم و این فاصله را می توان با سینماگران متخصص و متعهد پر کرد.  

پس از سخنان دلشادی از «بهروز افخمی» به خاطر فیلم «فرزند صبح» ، از مصطفی رزاق کریمی به خاطر مستند «بانوی قدس ایران» و از هادی حکیمیان به خاطر کتاب «روح الله» با اهدای لوح یادبود تقدیر شد. 

پس از مراسم اهدای جوایز، علیرضا رضاداد – کارگردان هنری – در واکنش به درخواست دو تن از سخنرانان از هنرمندان برای ساخت فیلم و اثر هنری درباره امام گفت: بر اساس تجربه چهل ساله ام در حوزه فرهنگ فکر می کنم این گونه بوده که جامعه هنری همواره آماده بوده است. اشکال در جامعه هنری نیست بلکه ما باید این مطالبه را از آنها و از خود بکنیم و من امیدوارم در دوره جدید فعالیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و حضور جناب آقای عارفی نیا باعث و بانی آثاری شوند که در همین سالن افتتاحیه آنها را در سال های آینده  برگزار کنیم. 

در پایان مراسم، نسخه جدید فیلم فرزند صبح در سالن آمفی تئاتر بیت امام در خمین برای اولین بار به نمایش درآمد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.