بهروز افخمی کارگردان سینما و تلویزیون در مراسم رونمایی از فیلم فرزند صبح گفت: خیلی خوشحالم که بعد از 21 . 22 سال این ایده مطرح شد و این فیلم دیده می شود این فیلم را متعلق به خودم می دانم و سناریوی آن از خودم است این در حالی است که من خیلی کم داستان از خودم نوشته ام و این از معدود فیلم هایی است که خودم سناریویش را نوشتم و کارگردانی کردم.

به گزارش جماران؛ بهروز افخمی که برای حضور در مراسم رونمایی از فیلم فرزند صبح در خمین و هفته فرهنگی بر آستان آفتاب به خمین آمده است در مراسمی که به این منظور در بیت امام برگزار شد گفت: برای ساخت فیلم درباره امام سه بار به من پیشنهاد شد که دو بار اول را رد کردم. اولین بار در سال 73یا 74 این پیشنهاد در عروج فیلم شد. از من دعوت شد و گفتند که یک سریال اساسی درباره زندگی امام بساز و بعد متوجه شدم درباره دوره حکومتش سریال می خواهند که ساخت آن را قبول نکردم و گفتم که هیچ بازیگری حاضر نمی شود در نقش امام بازی کند.

او افزود: این اتفاق در سال 74 افتاد و مردم تصویرش را به وضوح به یاد داشتند. مردم او را می شناختند و لحن و صدایش را می شناختند. هیچ بازیگری جرات این کار را ندارد. هر کسی که نقش امام را بازی کند زیر نگاه تیزبین ملتی قرار می گیرد که می خواهد ادای امام را در بیاورد. آن زمان گفتم باید بگذاریم بیست سالی بگذرد و امروز با نسل جوانی روبرو هستیم که تصویر امام با آن ریزه کاری را ندارد. 

افخمی ادامه داد: برای بار دوم پیشنهاد دادم که 63 سالگی امام را بسازیم که ماجرای 15 خرداد و به مرجعیت رسیدن او را به تصویر می کشید و مدتی تحقیق کردم و دیدم این هم نمی شود چرا که مسائل آن تا امروز امتداد یافته است و شخصیت هایی که چوب لای چرخ امام می کردند الان موقعیت هایی دارند و ما مجبوریم خود را سانسور کنیم و این در شان امام نیست که سانسور شود و یا بخشی از زندگی ایشان غیرواقعی بیان شود. در نتیجه من اعلام کردم که نمی توانم. 

او افزود: در نهایت پیشنهاد کردم که کودکی امام و زمانی که پدرشان ترور شد و خانه امام به عنوان یک دنیایی که در آن کودکی زندگی می کند و سال های اولیه از دست رفتن خانه و این که حکومت بخشی از خانه را اشغال می کند را به تصویر بکشیم و البته گریزهایی که 63 سالگی امام و دستگیری اش و حتی گریزی به ساعت های آخر زندگی ایشان داشته باشیم و امروز این فیلم را تماشا می کنیم. 

افخمی در پایان گفت: الان خیلی خوشحالم که بعد از 21 . 22 سال این ایده مطرح شد و این فیلم دیده می شود این فیلم را متعلق به خودم می دانم و سناریوی آن از خودم است این در حالی است که من خیلی کم داستان از خودم نوشته ام و این از معدود فیلم هایی است که خودم سناریویش را نوشتم و کارگردانی کردم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.