پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

اولین روز هفته فرهنگی بر آستان آفتاب؛

از مراسم افتتاحیه تا نمایش عکس های جدیدی از امام

در اولین روز هفته فرهنگی "بر آستان آفتاب" که 23 تا 30 دی در شهر خمین (زادگاه امام خمینی) برگزار می شود علاوه بر مراسم افتتاحیه که در آن تعدادی از مسئولان کشوری و محلی استان شرکت کرده بودند و اخبار آن «به صورت مجزا در رسانه ها منتشر شد.

به گزارش جماران؛ در اولین روز هفته فرهنگی "بر آستان آفتاب" که 23 تا 30 دی در شهر خمین (زادگاه امام خمینی) برگزار می شود علاوه بر مراسم افتتاحیه که در آن تعدادی از مسئولان کشوری و محلی استان شرکت کرده بودند و اخبار آن «به صورت مجزا در رسانه ها منتشر شد. 

در این مراسم علاوه بر سخنرانان، پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به این همایش قرائت کرد و در بخش دیگر از مراسم استاد حسین اسرافیلی – از شعرای برجسته کشورمان – به قرائت اشعاری درباره حضرت زهرا و حضرت امام پرداخت. 

 

آئین افتتاح هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» در بیت تاریخی امام

 

همچنین در این مراسم یک نمایش آیینی به مناسبت ولادت حضرت زهرا و نیز امام خمینی اجرا کرد. همچنین در این مراسم فیلم های از زندگی شخصی امام که عروس امام از او گرفته بود برای اولین بار به نمایش در آمد. 

در انتهای این مراسم، به تعدادی از خانواده های شهدا جوایزی به رسم تقدیر و یادبود اهدا گردید جمعی ازخانواده های شهیدان هم در مقابل لوح یادبودی به عروس امام سرکار فاطمه طباطبایی اهدا کردند. 

 

آئین افتتاح هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» در بیت تاریخی امام

 

در حاشیه مراسم، نمایشگاهی از کتاب های حضرت امام توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برپا گردیده بود. 

 

آئین افتتاح هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» در بیت تاریخی امام

 

بعد از افتتاحیه که تا نماز ظهر طول کشید، نگارستان «روح الله» رونمایی گردید که در آن علاوه بر نمایش  برخی وسایل شخصی حضرت امام و نیز عکس هایی از ایشان، 4 قطعه عکس جدید توسط دکتر فاطمه طباطبایی برای نمایش به نگارستان روح الله داده شده بود. این عکس ها برای اولین بار به نمایش درآمد و پیش ازاین در آلبوم شخصی عروس حضرت امام بود. در نگارستان روح الله صد اثر نقاشی، خوش نویسی، نگارگری و طراحی از هنرمندان سراسر کشور با موضوع امام خمینی به نمایش درآمده است. این نگارستان تا پایان هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» پذیرای علاقه مندان به امام است. 

 

آئین گشایش «نگارستان روح الله» خمین

 

 

آئین گشایش «نگارستان روح الله» خمین

 

همچنین عصر روز اول نمایشگاه آثار صنایع دستی ، آثار فرهنگی و هنری نیز فعال بود و علاوه بر این طبق وعده ای که داده شده بود کادر پزشکان جهادی اقدام به ویزیت رایگان بیماران مراجعه کننده کردند و داروهای آنها هم رایگان در اختیارشان قرار گرفت. 

در شب اول هم فیلم «بانوی قدس» که مستندی درباره زندگی همسر مکرم امام بانو خدیجه ثقفی به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی به نمایش درآمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.