حدود 300 نفر از دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول در بیت امام خمینی(ره) حضور پیدا کردند و ازبخش های مختلف این مکان معنوی و تاریخی بازدید کردند.

به گزارش جماران؛ دومین روز از هفته فرهنگی « بر آستان آفتاب» با برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری و حضوردانش آموزبرای شرکت در برنامه های مختلف در بیت امام خمینی(ره) آغاز شد.

کارگاه آموزش هنرهای تجسمی که از روز (جمعه) آغاز شده است، امروز نیز با حضور هنرجویان و علاقمندان به هنر برگزار شد.

حضور دانش آموزان در برنامه های فرهنگی و هنری 

حدود 300 نفر از دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول در بیت امام خمینی(ره) حضور پیدا کردند و ازبخش های مختلف این مکان معنوی و تاریخی بازدید کردند.

اکران رایگان فیلم « بیرو» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان برای این دانش آموزان در سالن آمفی تئاتر بیت تاریخی امام راحل، برنامه دیگر دومین روز هفته فرهنگی « برآستان آفتاب» بود.

گروه دیگری از این دانش آموزان سپس با حضور در مکان اجرای حضور یافتند ونمایش گروه هنری را تماشا کردند.

دانش آموزان با حضور در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در برنامه های هنری و ادبی این غرفه شرکت کردند.

نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی خمین

غرفه های نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی شامل خراطی، پیکره تراشی، قلم زنی و گلیم برجسته امروز میزبان تعدادی از بازدیدکنندگان بود.

نشست تخصصی آسیب های اجتماعی

نشست های تخصصی آسیب های اجتماعی و خانوادگی در روز دوم هفته فرهنگی «برآستان آفتاب» آغاز شد.در این نشست ها 2 نفر از مشاوران اداره بهزیستی خمین درباره موضوع آسیب های اجتماعی برای شرکت کنندگان صحبت کردند.

حضور کارگردانان فیلم های «فرزند صبح» و « بانوی قدس ایران» در نگارستان روح الله

عصر شنبه همزمان با دومین روز از هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» ، بهروزافخمی کارگردان فیلم « فرزند صبح»، رزاق کریمی کارگردان فیلم « بانوی قدس ایران» و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و معاون هنری این اداره کل از «نگارستان روح الله»ابتدا معاون فرهنگی هنرهای تجسمی بازدید و درباره هفته فرهنگی خمین و برنامه های تدارک دیده شده برای آن گفتگو کردند.

آیین گشایش هفته فیلم هفته فرهنگی « برآستان آفتاب» خمین

آیین گشایش هفته فیلم نیز شامگاه شنبه با حضور این کارگردانان و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم خمین در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این آیین  معاون فرهنگی، هنری وارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)  به حاضران در سالن خیر مقدم گفت و سپس کلیپ امام و سینما پخش شد و کارگردان فیلم « فرزند صبح » توضیحاتی درباره ساخت این فیلم ارائه داد و در ادامه تیزر فیلم پخش شد.

سخنرانی مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم بانوی قدس ایران و پخش تیزر این فیلم از دیگر برنامه های آیین گشایش هفته فیلم « بر آستان آفتاب» بود.

مدیرکل ارشاد استان مرکزی: امام هنر را به دامان دین برگرداند؛ ایشان به گردن اهل هنر حق دارد/ امام کارکرد سینما را از ابتذال جدا کردند

سینا دلشادی مدیرکل ارشاد استان مرکزی گفت: در اوایل انقلاب که به امام گفتند با رادیو و تلویزیون و هنر چه کنیم و خیلی ها آن را با ابتذال و انحراف یکی می کردند ایشان کارکرد سینما را از ابتذال جدا کردند و اعلام کردند که انقلاب با سینما مخالف نیست بلکه با فحشا و انحراف و مراکزی که مردم را عقب نگه دارد و عقب نگه می دارد مخالف است.

او افزود: حضرت امام به گردن همه ما به ویژه اهل هنر حق دارد. امام هنر را به دامان دین برگرداند و به اعتقاد من یکی از ویژگی های بارز و کمیاب در بین رهبران دینی عنصر زیرکی و هوشیاری بود که در امام موج می زد. 

مدیرکل ارشاد  استان مرکزی گفت: در اوایل انقلاب که به امام گفتند با رادیو و تلویزیون و هنر چه کنیم و خیلی ها آن را با ابتذال و انحراف یکی می کردند ایشان کارکرد سینما را از ابتذال جدا کردند و اعلام کردند که انقلاب با سینما مخالف نیست بلکه با فحشا و انحراف و مراکزی که مردم را عقب نگه دارد و عقب نگه می دارد مخالف است. 

روایت بهروز افخمی از فرایند پیچیده ساخت فیلمی در مورد زندگی امام خمینی (س)

بهروز افخمی کارگردان سینما و تلویزیون در مراسم رونمایی از فیلم فرزند صبح گفت: خیلی خوشحالم که بعد از 21 . 22 سال این ایده مطرح شد و این فیلم دیده می شود این فیلم را متعلق به خودم می دانم و سناریوی آن از خودم است این در حالی است که من خیلی کم داستان از خودم نوشته ام و این از معدود فیلم هایی است که خودم سناریویش را نوشتم و کارگردانی کردم.

وی گفت: برای ساخت فیلم درباره امام سه بار به من پیشنهاد شد که دو بار اول را رد کردم. اولین بار در سال 73یا 74 این پیشنهاد در عروج فیلم شد. از من دعوت شد و گفتند که یک سریال اساسی درباره زندگی امام بساز و بعد متوجه شدم درباره دوره حکومتش سریال می خواهند که ساخت آن را قبول نکردم و گفتم که هیچ بازیگری حاضر نمی شود در نقش امام بازی کند

انتقاد معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام از اقدام شهردار نوفل لوشاتو: پنهان کردن تصویر امام از مقابل یک بنای تاریخی خدشه به تصور مهد آزادی بودن فرانسه است

عارف نیا معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام در آیین اکران و رونمایی از فیلم فرزند صبح گفت: این روزها در خبرها دیدم که شهردار نوفل لوشاتو تابلوی امام در باغچه ای که ایشان قریب به چهار ماه در روزهای سکونت در فرانسه انقلاب اسلامی را از آنجا رهبری کردند می خواهد حذف کند می خواستم به این شهردار محترم یادآور شوم که تاریخ جهان به پیش و پس از انقلاب خمینی تقسیم می شود و در این هیچ تردیدی نیست که مهر نام خمینی بر دل مستضعفان نقش بسته است و با حذف تابلو نمی توان خمینی را از خاطره ها پاک کرد و قطعا سینمای ایران پاسخ این تحریف ها و سانسورها را خواهد داد.

وی گفت: مفتخریم که در هفته پیش رو طی برنامه های متنوعی که تدارک دیده شده است اعم از رویدادهای فرهنگی و هنری و سینمایی بتوانیم در تبیین سیره و شخصیت و جلوه هایی از شخصیت ایشان نقش آفرینی کنیم.

در پایان روز دوم هفته فرهنگی « برآستان آفتاب» از عوامل سازنده فیلم فرزند صبح تقدیر و این فیلم در سالن آمفی تئاتر بیت امام خمینی(ره) نمایش داده شد.

 

خدمات پزشکی گروه امدادگران عاشورایی

در روز دوم هفته فرهنگی بر آستان آفتاب ۱۱۵ مورد خدمات درمانی، ۱۱۰ مورد خدمات دارویی، ۲۶ مورد خدمات پرستاری و هشت مورد جراحی سرپایی توسط جراحی عمومی و پزشک عمومی به طور رایگان به مراجعه کنندگان ارائه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.