به گزارش ایرنا، ایرج حیدری چهارشنبه شب در نشست کارگروه ویژه رسیدگی به اشتغال فرزندان شاهد، ایثارگر و معلولان استان افزود: راه اندازی بانک اطلاعاتی ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر در تحقق برنامه ریزی ها برای حل اشتغال آن ها بسیار موثر است که باید در این رابطه اقدام لازم صورت گیرد.
وی بیان داشت: فراهم کردن شرایط اشتغال برای آحاد جامعه وظیفه دولت است اما برای حل اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر به خاطر دینی که بر گردن همگان دارند، باید از همه ظرفیت ها به صورت ویژه استفاده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید نسبت به تحقق تعهد خود در حوزه اشتغال فرزندان شاهد، ایثارگر و معلولان استان اهتمام لازم را داشته باشند.
حیدری گفت: استانداری هرمزگان نیز با همکاری دستگاه های متولی در ارائه تسهیلات اشتغال با شرایط مناسب برای فرزندان شاهد، ایثارگر و معولان استان هیچ محدودیتی ندارد و آماده همکاری برای رفع این مشکل است.
وی یاد آورشد: صنایع هرمزگان نیز باید نسبت به جذب فرزندان شاهد و ایثارگر اقدام کنند که می طلبد اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای تحقق این امر تلاش کنند.
این مسوول از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان نیز خواست تا با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران، بهزیستی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای توانمند سازی فرزندان شاهد و ایثارگر و معلولان جهت ورود به بازار کار، برنامه ریزی داشته باشد.
وی یادآورشد: باید نگاه و فرهنگ حاکم بر مقوله اشتغال در کشور اصلاح شود تا بتوانیم به چشم اندازهایی که برای تحقق اشتغال ترسیم شده، دست یابیم.
در سال گذشته طبق آمار بنیاد شهید وامور ایثارگران هرمزگان، از 636 فرزند شاهد در صف اشتغال 223 نفر در دستگاه های اجرایی جذب شدند.
استان هرمزگان داری 2 هزار و 500 شهید و جانباز دوران دفاع مقدس است.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.