'محسن مددی' روز دوشنبه در جلسه مجمع خیران مدرسه ساز بوکان که با حضور خیران شهرستان و مدیران مراکز فنی و حرفه ای میاندوآب و مهاباد برگزار شد، افزود: برای توسعه آموزش فنی و حرفه ای تنها بخش دولتی کافی نیست و باید از حمایت های مجمع خیران این سازمان نیز بهره مند شویم.
مددی با بیان اینکه فنی حرفه ای از ظرفیت خیران باید استفاده کند، بیان کرد: این نهاد برای توسعه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای و اشتغال جوانان باید از حمایت خیران برخوردار باشد تا بتواند کارهای خود را توسعه دهد و از حمایت مادی و معنوی خیران نیز بهره مند شود.
وی هدف از ایجاد این مجمع را کمک به ایجاد مهارت آموزی و اشتغال جوانان عنوان کرد و افزود: کمک های دولتی اگر با کمک های خیران تلفیق شود باعث پیشرفت و مهارت آموزی بیشتر جوانان و اشتغال آنها خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با تاکید بر یانکه جای وقف در آموزش مهارت های حرفی و شغلی در جامعه ما خالی است، ابراز امیدوار کرد که واقفان نیز وقف های خود را برای این بخش از مهارت در سطح استان اختصاص دهند.
وی گفت: ایجاد موقوفات برای سازمان فنی وحرفه ای ضروری بوده و در این ارتباط با مدیرکل اداره اوقاف استان نیز رایزنی شده است.
رییس مجمع خیران مدرسه ساز بوکان نیز در این جلسه گفت: این مجمع فعالیت خود را با 10 میلیون ریال آغاز کرده و اکنون 38 مدرسه در بوکان ساخته شده است.
'خالد ایلخانی زاده' با تاکید بر اینکه ساخت مدارس و توسعه فضاهای آموزشی موجب کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی می شود، افزود: مجمع خیران بوکان نیز برای راه اندازی یک تشکل برای خیران مهارتی تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا در این جلسه جعفر اصلانی مسوول پیگیری و تشکیل مجمع خیران مهارتی در شهرستان بوکان تعیین شد.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و در این شهرستان مجمع خیران سلامت، مدرسه ساز و کتابخانه ساز در حال حاضر فعال هستند.
7510/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.