به گزارش ایرنا، معصومه ظهیری درجشنواره بانوان کارآفرین در دانشگاه پردیس قم اظهار داشت: با فعالیت دستگاه ها و موسسه های کارآفرین، شغل پایدار باید در جامعه ایجاد شود و آمار جامعه کارآفرینی و کارگری افزایش یابد.
وی افزود: تولیدکنندگان و مراکز کارآفرینی با وحدت می توانند طرح جامع تولیدی و اشتغال پایدار را آماده کنند تا به مرحله اجرایی برسد.
وی با بیان این که همه دستگاه ها باید تعامل و وحدت رویه داشته باشند گفت: برای رسیدن به اهداف بلند مدت در اشتغال همه باید فعال باشند و نظارت بر حسن اجرای کار توسط بخش بازرسی و بدنه اجرایی استان تقویت شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم تاکید کرد: نهادهایی از جمله بهزیستی و اداره کل کمیته امداد امام خمینی قم برنامه ریزی هایی درحوزه ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست و سایر افراد را انجام دهند.
وی با بیان این که آموزش های لازم نسبت به نیاز بازار ارائه شود گفت: متقاضیان کار و کارآفرینی در جامعه باید آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی را فرا گرفته و وارد بازار کار شوند.
ظهیری اضافه کرد: اداره کل فنی و حرفه ای قم درحال حاضر رشته های کاربردی مورد نیاز در استان قم را آموزش می دهد که متقاضیان می توانند از این فرصت برای شناسایی استعدادها و توانمندی های خویش بهره مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: تولید کالاهای مورد نیاز مردم جامعه باید در استان قم صورت گیرد و شهروندان در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی اولویت استفاده از کالاهای ایرانی و بومی را مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان این که صندوق خرد روستایی در قم به 21 صندوق رسید گفت: در جهت حمایت از اشتغال در روستاها این امر صورت گرفت تا کارآفرینی و اقتصادزایی را در روستاها توسعه بخشیم.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم بیان داشت: خود اشتغالی و اشتغال زایی در حوزه بانوان مورد توجه قرار گرفته است چرا که بانوان نیمی از جمعیت جامعه را به خویش اختصاص داده اند که باید زمینه اشتغال و حضور فعال آنان در عرصه های اجتماعی ایجاد شود.
وی تاکید کرد: نگاه در جامعه باید بر اساس توانمندی و کارآفرینی در تمام عرصه ها به ویژه در حوزه زنان مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه طرح و برنامه جامع ارائه و اجرایی شود.
جشنواره شناسایی و تجلیل از زنان توانمند و تاثیرگذار شب گذشته با مشارکت بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، اداره کل فنی و حرفه ای، اداره کل امور بانوان استانداری، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علمی و کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی ، اتاق اصناف، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم و با تجلیل از 10 بانوی کارآفرین در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.