به گزارش ایرنا، در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان 15 هزار نفر در یک هزار و 100 تعاونی فعالیت دارند که باید علاوه بر نهادینه کردن فرهنگ تعاون ،تدابیری اتخاذ شود تا این راهبرد در همه سطوح اجرایی شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: استفاده از ظرفیت تعاونی ها برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار دراستان ضروری است.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی افزود: باید به گونه‌ای در بحث کار فعال باشیم تا واژه، کار نوعی عبادت است برای مردم ملموس باشد.
وی با بیان این که، کسی که برای خانواده در حال تکاپو و فعالیت است به نوعی در راه خدا جهاد می‌کند اظهارداشت: کار تنها معطوف به فعالیت های اداری نیست بلکه تمام کارهایی که به منظور کسب روزی حلال است ،ارزشمند خواهد بود.
وی با اشاره به ضرورت حمایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از از قشر کارگر جامعه ،خاطرنشان کرد: این نهاد باید در خدمت پابرهنگان و حامی محرومان باشد و مسوولان باید حامی کارگرانی که از کارخانه‌ها اخراج شدند باشند و علت بیکار شدن آن را جویا شوند.
آیت الله شاهچراغی به ضرورت نظارت بر کارفرما و کارگران توسط اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: برای افزایش اشتغال استفاده از ظرفیت تعاونی ها ضروری است.
امام جمعه مردم سمنان گفت: ریشه بسیاری از بزهکاریهای اجتماعی، بیکاری است و باید با توجه به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده، کیفیت کالای ایرانی را افزایش داد تا مردم علاقه بیشتری به خرید کالای ایرانی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 87 تعاونی فعالیت دارد.
7339/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.