به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه سه شنبه در چهارمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان اظهار داشت: واگذاری طرح ها به بخش خصوصی از سیاست های مهم کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است و در این مسیر هیچ کوتاهی و کم توجهی قابل پذیرش نیست.
وی افزود: طبق قانون تمامی طرح ها و پروژه های نیمه تمام، تکمیل شده، در حال بهره برداری و جدید می توانند به بخش خصوصی واگذار شوند و در این راستا مشوق هایی همچون ارایه تسهیلات و کمک های فنی و اعتباری نیز در نظر گرفته شده است.
همتی تاکید کرد: مدیران همه دستگاه ها باید از سرمایه گذاران حمایت کامل داشته باشند تا در این مقطع حساس، راه را برای فعالیت های بخش خصوصی هموار کنیم.
وی با اشاره به تخصیص و ابلاغ 620 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازگاری با کم آبی به هرمزگان، گفت: با وجود شرایط سخت و بحران کم آبی در این استان، کارهای گسترده ای برای مدیریت این موضوع انجام شد تا امروز با مشکلی مواجه نباشیم.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: اجرای 200 پروژه آبخیزداری و آبخوان داری با ظرفیت جمع آوری 80 میلیون متر مکعب آب در استان در حال پیگیری است که در مدت یک سال به نتیجه خواهد رسید.
همتی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان حداقل باید 20 درصد کاهش مصرف آب و برق نسبت به سال گذشته داشته باشند .
وی در بخش دیگری از این نشست گفت: 15 مورد از مجموعه اختیارات را به وزارت کشور اعلام کرده ایم تا تفویض آن به استان در دستور کار سران سه قوه قرار گیرد.
همتی اظهار داشت: اگر این اختیارات به استان تفویض شود در توسعه، خلق نوآوری، رونق سرمایه گذاری و مبارزه با قاچاق در استان موثر خواهد بود .
وی با اشاره به ظرفیت های ویژه جزایر هرمزگان برای سرمایه گذاری، گفت: ما هیچ محدودیتی برای استفاده از ایده های خوب افراد علاقه مند نداریم و از ایده های مناسب و خلاقانه تمامی علاقه مندان استقبال و حمایت خواهیم کرد.
استاندار هرمزگان توسعه تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در بندرعباس را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: در این راستا کنسرسیوم مشترکی از شرکت های تولید کننده فولاد در این منطقه تشکیل شده تا هدف 10 میلیون تن تولید فولاد در استان محقق شود.
7198/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.