محمود قنبری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که اکنون زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان آماده است ، افزود : با توجه به این مهم نمی توان با گرایش های جناحی و حزبی برای توسعه اقتصادی استان برنامه ریزی کرد.
وی با تاکید بر تلاش بیشتر دستگاه های اجرایی استان برای جذب سرمایه گذار در استان اظهارداشت : در شهرک ها و نواحی سمنان آب و برق موردنیاز برای سرمایه گذاری بخش خصوصی وجود دارد که باید با ارایه برنامه کارشناسی از سوی نهادهای اجرایی مربوط با ساخت واحدهای صنعتی و تولیدی قابل توجه برای کاهش نرخ بیکاری تلاش کرد.
قنبری اضافه کرد : در شرایط کنونی برای افزایش اشتغال در سمنان باید به بخش خصوصی میدان داد و با این راهبرد، رفاه اجتماعی در این منطقه از کشور دوچندان می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد : دستگاه های اجرایی باید برای جذب سرمایه گذار در سمنان تلاش کنند و عملیاتی شدن بیش از 70 درصد از تفاهم نامه 27 هزار میلیارد ریالی استانداری با بخش خصوصی نمونه عینی اجرای اقتصاد مقاومتی است‌.
وی تصریح کرد : در ماه آبان امسال هم براساس برنامه ریزی های انجام شده بیش از 300 سرمایه گذار بخش خصوصی و دولتی برای شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری به سمنان سفر می کنند و انعقاد تفاهم سرمایه گذاری با فعالان اقتصادی بخش قابل توجه ای از چالش بیکاری در این استان برطرف می شود.
به گزارش ایرنا ، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.