علی اصغر جمعه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برای افزایش اشتغال و رونق تولید در سمنان باید به زیرساخت های سرمایه گذاری توجه کرد و کمبود آب یکی از عوامل مهم در کاهش روزافزون جمعیت و تعطیلی واحدهای صنعتی در استان است.
وی اظهار داشت : ضرر دهی سالانه واحدهای صنعتی و تولیدی غیرفعال سمنان به دلیل کمبود آب 30 هزار میلیارد ریال است که باید برای این رفع آن تدبیر و برنامه راهبردی ارایه کرد.
وی اضافه کرد : در نشست های مختلف شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی ، همواره رسیدگی به کمبود آب در نواحی و شهرک های صنعتی استان در دستور کار قرار دارد و باید بپذیریم که در چهار سال گذشته به معنی واقعی برای رفع این چالش در سمنان تصمیمات راهبرای اتخاذ نشده است.
جمعه ای ادامه داد : انتقال آب خزر به سمنان یکی از رویکردهای ارزشمند برای افزایش رونق اقتصادی و کاهش روزافزون نرخ بیکاری در سمنان است و ‌مسوولان امر باید برای تحقق این امر تلاش کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: صنعت سمنان برای شکوفایی نیازمند تامین زیرساخت هاست و باید با درایت دولت دوازدهم و فراهم شدن امکانات اولیه سرمایه گذاری شاهد حضور مستمر و پایدار فعالان اقتصادی در استان باشیم.
جمعه ای تصریح کرد : منابع طبیعی سمنان برای حضور فعالان اقتصادی در استان برای سرمایه گذاری بسیار چشمگیر است و باید با تامین آب، برق و جاده دسترسی زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان را در بخش معدن فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.