به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، زهرا یعقوب نژاد عصر شنبه افزود: این طرح برای آموزش 500 سواد آموز و توانمند سازی 80 نفر آموزش دهنده در سطح روستاهای استان هدف گذاری شده است.
وی بیان داشت: اجرای طرح توسعه سواد بانوان روستایی یکی از برنامه ‌های مهم در حوزه آموزش به بانوان بوده که اولویت دفتر بانوان استانداری هرمزگان اجرای این طرح در زمینه ریشه‌ کنی بی سوادی با همکاری دستگاه های فرهنگی است.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، هدف از اجرای این طرح را آموزش مهارت‌ های سواد پایه، ارتقای سطح آگاهی‌ های اجتماعی، تربیتی، بهداشتی و توانمند سازی مخاطبان با تلفیق سواد و هم چنین مهارت ‌های زندگی و اجتماعی به زنان روستایی عنوان کرد.
یعقوب نژاد اظهار کرد: پایین بودن سطح سواد در بین بانوان استان بیشتر به علت مشکلات اقتصادی و فرهنگی است که گام ‌های عملی بسیار مهمی با همکاری سایر دستگاه‌ ها برای کاهش بی سوادی در جامعه زنان به ویژه بانوان روستایی برداشته می‌ شود.
وی یاد آور شد: بی سوادی زنان روستایی مهم ترین چالش توسعه در هرمزگان است که باید در طرح توسعه سواد بانوان روستایی به دنبال مهارت آموزی در کنار سوادآموزی باشیم.
به گفته مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی کشور بر اساس موافقت نامه سازمان نهضت سواد آموزی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در 5 استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی اجرا می ‌شود.
این طرح در مجموع برای آموزش به 3 هزار و 100 سواد آموز و توانمند سازی 460 نفر آموزش دهنده در سطح پنج استان یاد شده هدف ‌گذاری شده است.
5 و 53 صدم درصد جمعیت 10 تا 49 سال هرمزگان از نعمت سواد بی بهره هستند که بیشتر افراد بی سواد در این گروه سنی زنان هستند که در روستاها زندگی می کنند.
درصد باسوادی مردان در استان هرمزگان 95 و 6 دهم درصد و زنان 93 و 3 دهم درصد است.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.