علیرضا وارثی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دوره آموزشی برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه به 321 هزار 610 مددجوی تحت پوشش بهزیستی ساکن در روستاهای استان خدمات رسانی شده است.
وی اظهار کرد: توانبخشی مبتنی بر جامعه در همه شهرستان های استان در حال اجرا است و همه روستاها زیر پوشش این برنامه قرار دارند.
وارثی با اشاره به اینکه مناطق روستایی در این برنامه به صورت صددرصدی پوشش داده شده اند،اظهار کرد: توانبخشی مبتنی بر جامعه در مفهوم امروزی بر توانمند شدن افراد در بستر توسعه محلی و با تکیه بر امکانات محلی تاکید دارد و در پی آن است که افراد کم توان، خانواده آنها و اعضای اجتماع محلی با همکاری یکدیگر و در جریان یک برنامه مشارکتی و توسعه محور، در کنارهم برای بهبود و ارتقای وضعیت زندگی تلاش کنند.
به گفته وارثی، اداره کل بهزیستی استان قزوین با همکاری 17 تسهیل گر در 6 شهرستان قزوین در سال گذشته اقدام به آموزش خانواده ها در زمینه مشاوره و سایر آموزش ها در زمینه تحصیلی و حرفه آموزی از طریق مراکز و موسسات مربوطه،خدمات ارجاعی به مراکز تخصصی و درمانی جهت درمان کرده است.
وی اظهار کرد: ارائه خدمات توانبخشی مددجویان و تحویل وسایل کمک توانبخشی مانند ویلچر،عصا،واکر،سمعک و همچنین مناسب سازی سرویس های بهداشتی منازل معلولین روستایی و امکانات و تجهیزات و ایجاد اشتغال برای 371 نفر از دیگر خدمات داده شده در قالب اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه بوده است.
وی اضافه کرد: به همت تسهیگران این طرح همچنین 10 کارگاه آموزشی با موضوع پیشگیری از معلولیت،مهارت های زندگی و ژنتیک جهت آگاه سازی خانواده ها در سطح روستا های استان برگزار شده است.
این مسئول در پایان یادآور شد: هم اکنون شوراهای توانبخشی در روستاهای شهرستان های ابیک،قزوین،بوئین زهرا و تاکستان تشکیل شده و در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف روستایی فعالیت می نمایند.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.