به گزارش ایرنا، فکر ایجاد دولت یهود از اواخر قرن 19 میلادی و طرح ایجاد خانه ای برای یهودیان توسط اروپایی ها به ویژه انگلیس در سال یکهزار 886 نخستین بار توسط «تئودور هرتزل» روزنامه نگار اتریشی در جزوه ای با عنوان «دولت یهود» مطرح شد؛ فردی که در جهان او را با نام «پدر صهیونیسم» می شناسند.
هرتزل برای عملی شدن پروژه صهیونیسم بر تماس با دیپلمات‌ های کشورهای جهان حریص بود و تلاش می ‌کرد که موافقت قدرت‌ های بزرگ جهانی به خصوص انگلستان را با این طرح خود جلب کند.
از اواخر قرن 19 میلادی؛ تئودور هرتزل' به منظور پیگیری ایده 'کشور اسرائیل' که در آن سال ها بیشتر به یک رویا شبیه بود تلاش کرد تا همه یهودیان جهان را در سرزمین فلسطین دور هم جمع کند.
بعد از تاسیس دولت جعلی اسراییل با حمایت های بریتانیا، کمتر از 8 درصد جمعیت فلسطین، یهودی ها بودند و بقیه عرب های مسلمان بودند.
در سال های بعد صهیونیست ها بارها اعلام کردند که فلسطینی ها نباید به عنوان یک دولت تشکیل شود و نباید ویژگی های یک دولت کامل را داشته باشد.
این رژیم جعلی کودک کش که روزی سودای نیل تا فرات را سر می داد بعد از نیم قرن تسلط بر فلسطینی ها و به خاک و خون کشیدن زنان و مردان فلسطینی و شکست های پی درپی در غزه و لبنان اما؛ امروز برای تامین امنیت اش به دور خود دیوار می کشد.
بیت المقدس به عنوان مهم ترین شهر فلسطین، از نظر اسلامی اهمیت ویژه ای دارد؛ زیرا مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان در این شهر تاریخی است.
از آغاز هجرت پیامبر اسلام (ص) به مدینه تا سال دوم هجری، قبله پیامبر در هنگام نماز و نیایش، بیت المقدس بود و بی شک، پیش از هجرت نیز در 13 سالی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مکه مکرمه اقامت داشت، رو به بیت المقدس ایستاد و نماز خواند.
امام راحل نیز 16 مرداد 58 پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای اسرائیلی، طی پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان فرمود: «من در طی سالیان دراز خطر اسرائیل غاصب را به مسلمین گوشزد کردم که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطیی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می ‏‌کند.
من از عموم مسلمانان جهان و دولت‏‌های اسلامی، می‏‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آنان به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‏‌ کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را – که از ایام قدر است و می‌‏ تواند تعیین‌ کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد – به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‏‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر را خواستارم».صحیفه نور، ج 8، ص 229٫

**روز قدس مهم ترین راهبرد امام خمینی(ره) است

مسوول نهاد رهبری در دانشگاه های هرمزگان در اهمیت مساله قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امام خمینی(ره) در اهمیت این موضوع همان زمان با تدبیر و درایت هوشمندانه خود 2 رویکرد و سیاست درونی (راهپیمایی 22 بهمن) و خارجی (روز قدس) را برای کشور تعیین کرد.
حجت الاسلام سید عباس تقوی تصریح کرد: ما ایرانیان در 2 جهت با مسلمانان اهل سنت عرب زبان اختلاف داریم، فارس وشیعه بودن ما و عرب زبان هستند و اهل سنت بودن آن هاست؛ همین 2 واژه عرب و فارس بودن و سنی و شیعه بودن می توانست موجب اختلاف ما مسلمانان باشد اما امام خمینی(ره) با طراحی روز قدس همه بسترهای اختلاف را در دفاع از عرب های فلسطینی پاک کرد و این چنین جمهوری اسلامی در مساله فلسطین در جایگاه برتر قرار گرفت.
وی در ادامه از روز قدس به عنوان روز اسلام و یکی از مهم ترین راهبردهای امام خمینی(ره) نام برد و بیان داشت: امروز هیچکس نمی تواند ایران را ضدعرب ها و اهل سنت بداند، زیرا قدس مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است.
این مسوول عنوان کرد: در اندیشه امام خمینی (ره)، صهیونیسم حرکتی بر ضد اسلام است و ایشان با نام گذاری روز قدس و تغییر این مساله از مقوله ای تنها عربی به مقوله ای اسلامی، جهان اسلام را به وحدت در برابر خطر بزرگ اسراییل فراخواند.
تقوی یاد آور شد: در مساله قدس یک وحدت هدف (اعتلای اسلام) و وحدت راهبردی (نابودی اسراییل) وجود دارد و چون اسراییل مورد حمایت همه کشورهای پوشالی دنیاست و وقتی اسراییل تضعیف شود؛ قدرت و اقتدار همه این قدرت های پوشالی شکسته خواهد شد.

** انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس برای جبران شکست ها است
مسوول نهاد رهبری در دانشگاه های هرمزگان هم چنین از روز قدس به عنوان مرگ همه قاتلان تاریخ دانست و افزود: روز قدس روز دفاع از آزادی، شرف و کرامت انسانی است.
وی دلیل انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را نشانه باخت این کشور در مقابل مردم غزه، لبنان خواند و بیان کرد: این رفتار آمریکایی ها برای جبران شکست هایشان در منطقه است.
تقوی اظهار کرد: کشوری چون ایران که مردم آن در ماه مبارک رمضان جنگ تحمیلی را تجربه را پشت سرگذشتند، باید در روز قدس وحدت و انسجام ملی خود را به دشمنان شان چون آمریکا و اسراییل نشان دهند تا دنیا بداند که ملت ایران اهل تسلیم شدن در برابر تحریم ها و عقب نشینی در برابر تهدیدها نیستند.

** همه مسلمان ها در دفاع از فلسطین باید متحد شوند
امام جمعه حاجی آباد نیز در این گفت و گو، وجود رژیم صهیونیستی را نه تنها برای فلسطین بلکه برای جهان اسلام خطرناک دانست و اظهار کرد: اسراییل قبله اول دنیای اسلام را غصب کرده و اگر روز قدس نبود تاکنون حتی نام فلسطین نیز باقی نمانده بود.
حجت الاسلام روح الله مختاریان حمایت مردم ایران از فلسطین را دفاع از اسلام و مسلمانان مظلوم برشمرد و ابراز کرد: متاسفانه صهیونیست ها در وارد آوردن فشار به فلسطینی ها از سوی آمریکایی و ال ننگین سعود حمایت می شوند بنایراین در دفاع از فلسطین همه مسلمان ها باید متحد و یکپارچه شوند.
وی بیان کرد: ملت های مسلمانان در سراسر جهان در راهپیمایی روز قدس امسال باید نشان دهند که نسبت به رژیم صهیونیستی و حامیانش خشمگین هستند و تا آزادی کامل فلسطین از قبله اول اسلام دفاع کرده و در مقابل خودخواهی های آمریکا و اسراییل می ایستند.

** مبارزه و مقاومت تنها راه پیروزی فلسطین است
مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: رژیم صهیونیستی که روزی سودای نیل تا فرات را سر می داد امروز برای تامین امنیتش به دور خود دیوار می کشد.
حجت الاسلام محمد عبادی زاده افزود: امروز جریان مقاومت در کنار مرزهای رژیم صهیونیستی از غزه تا فلسطین و سوریه و لبنان و شکست های پی درپی اسراییلی ها آن ها را زیر فشار قرار داده است به همین دلیل دست به دامن آمریکایی ها شده تا سفارت این کشور را به بیت المقدس انتقال دهد.
وی ابراز کرد: امروز حمایت مردم ایران از فلسطین در شرایطی صورت می گیرد که دامنه انتفاضه از سرزمین های 1967 به سرزمین های 1948 کشیده می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان ادامه داد: امروز حتی بعد از گذشت نزدیک به نیم قرن حاکمیت صهیونیست ها به مرحله استحاله شدن می رسد و مقاومت به کرانه رود اردن کشیده و این کار تا قلب بیت المقدس صورت می گیرد.
عبادی زاده عنوان کرد: امروز با واقعیت هایی در فلسطین اشغالی مواجه هستیم، زیرا بخشی از انتفاضه کنونی ملت فلسطین به این مرحله رسیده که تنها راه رهایی و نجات فلسطین مبارزه است.

** همنوایی جهان اسلام با روز قدس نوید پیروزی بیت القمدس است
وی گفت: مردم ایران به عنوان پشتیبان مردم فلسطین وظیفه خود می دانند و تمام تلاش های خود را برای مقابله با رژیم صهیونیستی پشت سر رهبر فرزانه انقلاب دنبال کنند.
مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان گفت: فلسطین برای ملت ایران تنها یک خاک و سرزمین نیست، بلکه یک فرهنگ و بخشی از هویت جهان اسلام است؛ بنابراین برای زنده کردن این هویت جهان اسلام و پیروزی در مقابل کفر باید به سمت مبارزه و مقاومت رفت.
عبادی زاده افزود: امروز اگر چه برخی دولت های اسلامی منطقه متاسفانه به نام اسلام به آرمان فلسطین خیانت می کنند، اما فضای افکار عمومی جهان اسلام در مسیر حمایت از فلسطین و مقاومت حرکت می کنند.
وی هم چنین از روز قدس به عنوان زمینه ای برای آگاهی ملت های دنیا دانست که همنوایی سایر ملت های جهان اسلام با روز قدس نوید پیروزی بزرگی برای بیت القمدس خواهد بود.
عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان در موضوع انتقال سفارت آمریکا به بیت القمدس نیز گفت: در موضوع فلسطین نمی توان از آمریکا به عنوان یک میانجی یاد کرد، زیرا این آمریکاست که برای حفظ خود و اسراییل با همراهی آل سعود از این رژیم جعلی حمایت می کند.

** ماهیت اسلامی در عربستان یک ماهیت صوری و خیالی است
رییس شورای تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: حمایت از مظلوم یک وظیفه عمومی است، زیرا در سایه همین حمایت ها و اعتراض ظالم برای تحقق اهداف شوم خود آسایشی ندارد و از طرفی مردم ستمدیده به پیروزی امیدوار می شوند، بنابراین در مقابل زورگو باید مقاومت کرد.
حجت الاسلام علی اکبر میرزایی در خصوص جنبه خاص مساله قدس نیز گفت: به طور یقین استعمار و استکبار به دنبال این دست یابی سایر پایگاه های جهان اسلام است بنابراین با نابودی فلسطین به عنوان یکی از پایگاه های مهم جهان اسلام در صدد رسیدن به این هدف شوم است.

** حمایت مردم ایران از قدس به یک رفتار بین المللی تبدیل شود
وی در این رابطه دفاع از فلسطین دفاع از ماهیت اسلام و تمامیت ارضی جهان اسلام دانست و بیان داشت: ماهیت اسلامی امروز در عربستان یک ماهیت صوری و خیالی است که صهیونیست ها به آن دست پیدا کردند.
رییس شورای تبلیغات اسلامی هرمزگان راهپیمایی و حمایت از روز قدس را بسیار بااهمیت خواند و اظهار کرد: همه باید با تبیین مواضع خود در مقابل اسراییل غاصب و جنایت هایش بر مردم فلسطین بایستیم.
میرزایی، دفاع از فلسطین از نظر ساختاری، بینشی، مکتبی و اعتقادی را باعث اتحاد داخلی و انسجام خارجی دانست و ابراز کرد: حمایت مردم ایران از قدس باید به یک مطالبه و رفتار بین المللی در بین مسلمانان سراسر دنیا تبدیل شود.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.