به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه در پیامی به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر افزود: فتح خرمشهر بزرگ ترین پیروزی بزرگ ایران بر دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس بود که ضربه های مهلکی را بر آن وارد کرد.
وی با تبریک سوم خرداد به ملت ایران، مردم هرمزگان و بویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بیان داشت: آزادسازی خرمشهر نمونه ای بارز از قدرت وحدت و همبستگی و انسجام مردمان سراسر ایران است که در این راه از پیر و جوان با یکدلی برای رهایی خرمشهر شتافتند و به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند.
استاندار هرمزگان اظهار کرد: جمله تاریخی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بهترین تعبیر امام خمینی(ره) برای موفقیت بزرگ آزاد سازی خرمشهر بود که به اثرگذارترین شکل ممکن، عمق تعلق رزمندگان ایران اسلامی به پشتیبانی پروردگار عالم را بیان نمود.
همتی افزود: سوم خرداد هم چنین یادآور یکی از بزرگ ترین رویدادهای تاریخ ایران اسلامی است، روزی که لشکر اسلام بر دشمن بعثی چیره گشت و خرمشهر قهرمان را از چنگال متجاوزان رها ساخت.
وی گفت: مردم دلیر خرمشهر از نخستین روز جنگ تحمیلی مقاومت جانانه ای در دفاع از این شهر داشتند و پس از آن رزمندگان اسلام در قالب عملیات گسترده و پیچیده بیت المقدس، خرمشهر را آزاد کردند تا بر همگان ثابت شود که خرمشهر قطعه ای جدا ناپذیر از خاک میهن اسلامی است.
استاندار هرمزگان یاد آور شد: آزاد سازی خرمشهر با رشادت و جانفشانی رزمندگان و تقدیم خون شهدای بسیاری به دست آمد و در این راه رزمندگان هرمزگانی حاضر در جبهه ها نیز حضور پررنگی داشتند و شهدا و جانبازان بسیاری را در این راه تقدیم کردند.
سوم خرداد سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.