به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در آئین گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ایلام اظهار کرد: به لطف همین یکپارچگی ملی و اقتدار دفاعی هیچ ابرقدرتی جسارت و جرات مقابله با ایران را ندارد.
وی افزود: مردم ایران تجربه هشت سال جنگ تحمیلی را در کارنامه خود دارد که این نبرد در تاریخ این مرز و بوم بی نظیر و مثال زدنی است چرا که در این جنگ نابرابر ایران بدون هیچ پشتوانه نظامی و تسلیحاتی از جانب کشورهای های غربی به لطف اتکا به خداوند و همبستگی ملی در جنگ هشت ساله پیروز شد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: دفاع مقدس اوج ایثار، از خودگذشتگی، ایمان، رشادت و فداکاری رزمندگان و مردم ایران بود که با کمترین توان نظامی و نبود امکانات و تجهیزات در برابر تهاجم صدام و همپیمانان بین المللی اش به پیروزی رسید و موجب خواری و ذلت دشمنان و اقتدار همیشگی ایران اسلامی شد.
وی یادآور شد: هم اکنون نیز ایران با استفاده از تجربه های ارزشمند دفاع مقدس از امکانات نظامی و دفاعی، رزمندگانی دلیر و بی باک، مردم و مسئولانی مطیع امر رهبر و رهبری با درایت و شجاع برخوردار است که دشمنان را عاصی کرده است.
فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز گفت: پیروزی خرمشهر در زمانی محقق شد که ایران از لحاظ توان و تجربه نظامی فقیر بود و تنها با تکیه به ایمان الهی و هوش و ذکاوت جوانان شجاع و نترس و رهنمودهای امام راحل این دستاورد عظیم حاصل شد.
سردار سید صادق حسینی افزود: بازپس گیری خرمشهر در سال های اولیه جنگ در واقع خط بطلان و تیر خلاصی بود بر پیکره صدام و دشمنان انقلاب و همچنین این پیروزی مهم به ایران اسلامی فهماند که می شود با دست خالی و کمترین امکانات تنها با اتکا به قدرت ایمان و شجاعت و از خودگذشتگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان ایستاد و آنها را به عقب راند.
وی تاکید کرد: رمز پیروزی رزمندگان و ایثارگران در زمان دفاع مقدس عواملی چون یکپارچگی، انسجام، اتحاد و وحدت کلمه بین رهبری، مردم و مسئولان بود که ایران را در این آزمایش بزرگ سربلند کرد و اکنون در این شرایط خاص نیز باید برای پیروزی از این شاخصه ها کمک گرفت.
حسینی اظهار کرد: امروز با الگوگیری از زمان جنگ تحمیلی باید بازهم معادلات دشمنان را بر هم زد و با استفاده از امکانات و ظرفیت های داخلی هجمه های دشمنان را خنثی کرد.
این آئین با حضور امام جمعه ایلام، جمعی از مسئولان و تعدادی از نیروهای مسلح استان در مقر سپاه حضرت امیر المومنین (ع) ایلام برگزار شد.
رونمایی از کتب با محتوای دفاع مقدس، تجلیل از ایثارگران و خانواده های شهدا، شعر خوانی و خاطره گویی از دیگر برنامه های این آئین بود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.