به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سعید مومنی در آئین معرفی مدیرعامل شرکت گاز گلستان در گرگان اظهار کرد: پیش از این روسیه اولین کشور دارنده ذخایر گاز جهان بود، اما مدتی است که ایران با 34 تریلیون متر مکعب گاز ، صدرنشین دارندگان ذخایر این سوخت ارزشمند در جهان است.
وی بیان کرد: برخورداری فراوان ایران از ذخایر گاز در شرایطی است که روز به روز بر تعداد مشترکان و مصرف کنندگان گاز جهان افزوده می شود.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: براساس آمارهای رسمی هم اینک 22 درصد سوخت مصرفی جهان، گاز است که پیش بینی می شود این رقم تا سال 2040 به حدود 26 درصد افزایش پیدا کند.
مومنی ادامه داد: یکی از اهداف مد نظر افزایش سهم ایران از بازار و تقاضاهای رو به فزون جهان است.
وی بیان کرد: در کنار توجه به رونق فروش محصولات در جهان، بهره مندی بیشتر ایرانیان از این نعمت خدادادی دیگر اولویت شرکت ملی گاز ایران است که بر مبنای آن تلاش می شود.
به گفته وی؛ هم اکنون و با توسعه خدمات شبکه ای 70 درصد سوخت کشور از طریق گاز تامین می شود و ایران سومین مصرف کننده و چهارمین تولید کننده این محصول در جهان است.
مومنی بیان کرد: بخش عمده گاز ایران در 81 نیروگاه مصرف می شود و این واحدها با 203 میلیارد متر مکعب در ردیف اول متقاضیان سوخت مایع قرار دارند.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: شرایط خدمت رسانی به مشترکین خانگی کشور هم مطلوب و رو به رشد است و این شرکت با 400 هزار کیلومتر شبکه و 11 میلیون انشعاب در حال خدمت رسانی است.
مومنی ادامه داد: خدمت رسانی برای توسعه گاز در ایران با وجود جنگ تحمیلی ، تحریم ها و مشکلات دیگر کشور متوقف نشد و ارائه آن با کیفیت بالا ادامه دارد.
وی ادامه داد: استراتژی شرکت گاز ایران برای سال 1404 تبدیل شدن به شرکت برتر خاورمیانه با کلاس جهانی است که امیدواریم با وجود نیروی انسانی توانمند و متخصص و تقویت استفاه از امکانات و تکنولوژی روز به آن دست پیدا کنیم.
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران به حضور پیمانکاران ایرانی در عراق برای توسعه خطوط گاز این کشور نیز اشاره کرد و گفت: آمادگی حضور در دیگر کشورها برای تقویت ساختار خطوط انتقال گاز آنها توسط پیمانکاران ایرانی فراهم است.
در این مراسم محمد رحیم رحیمی به عنوان مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان معرفی شد، وی پیش از این به عنوان سرپرست این شرکت فعالیت داشت.
صفرعلی جمال لیوانی مدیرعامل قبلی شرکت گاز گلستان اواخر سال گذشته بازنشسته شد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.