اکبر حیدری نژاد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تغییرات جوی و آموزش نوین به صیادان علت افزایش صید در آبهای این شهرستان بوده است.
وی، فصل صید ساردین ماهیان را از اول مهر96 تا نیمه دوم اردیبهشت ماه97 عنوان کرد وادامه داد: 450 صیاد بوسیله 27 فروند قایق و لنج با استفاده از تورهای ریزبافت، صید ماهی ساردین را برعهده داشتند.
معاون صید و صیادی شیلات جاسک اظهار داشت: 75 درصد ماهی صید شده به 3 کارخانه فعال پودر ماهی و یک سردخانه عمل آوری این شهرستان و بقیه به شهرستانهای میناب ، رودان و بندرعباس ارسال شد.
حیدری نژاد اضافه کرد: قیمت هر کیلو ماهی ساردین در جاسک 6 هزار و 500 ریال است.
وی یاد آور شد: جاسک بعد از شهرستان قشم رتبه دوم صید ساردین ماهی را در هرمزگان دارد.
از جمعیت 51هزار نفری جاسک در 300 کیلومتری بندرعباس، 5 هزار نفر با بهره گیری از 800 فروند لنج و قایق به صید وصیادی مشغول هستند.
ساردین ماهیان از دسته ماهیان سطحی است که به نام ساردین و موتو معروف هستند .
ترکیبات گوشت ساردین ماهیان دارای پروتئین و ویتامین های بالایی هستند که می توان به عنوان یک ماده غذایی منفرد و همراه با مواد غذایی دیگر مصرف کرد زیرا دارای بافت نرم و بسیار نازک بوده و زود فساد می شوند.
ساردین ماهیان به دلیل داشتن لطافت و ظرافت بافت در مقابل عوامل ایجاد کننده فساد بسیار حساس بوده و کیفیت غذایی خود را در صورت نبود سرعت در کار و عمل آوری و یا حمل و نقل و گذشت زمانی کوتاه سریع از دست می دهند.
7199 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.